تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۲۱۸۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

در دیدار رئیس کل دادگستری سمنان با کارگران معدن طزره چه گذشت؟

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان سمنان برای دومین بار متوالی در کمتر از یک ماه گذشته از معادن زغال سنگ البرز شرقی طزره دامغان بازدید کرد و در جمع کارگران این معدن حاضر شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه پیگیری‌های مستمر خود درباره تحقق مطالبات قانونی و فراموش‌شده کارگران معادن زغال‌سنگ البرز شرقی برای دومین بار در منطقه طزره دامغان حضور یافت.

محمدجعفر عبدالهی در این نشست صمیمی پس از استماع مطالبات کارگران با اشاره به زجر‌های کودکان و مادران فلسطینی در غزه گفت: وقت آن نرسیده است که سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونسیتی، ناکارآمدی خود را کنار بگذارند و اسرائیل غاصب این لکه ننگین عالم را از تارک دنیا حذف کنند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش کارگران معادن عنوان کرد: انبیاء و اولیای الهی کار و حرفه کارگری را مقدس شمرده و در دین مبین اسلام برای کار، کارگر و کارفرما ارزش و منزلت والایی در نظر گرفته ست و تامین حقوق قانونی حوزه اشتغال را محترم می‌داند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: متأسفانه پس از بازدید دوره قبلی و علی‌رغم صدور دستورات و مصوبات قانونی همچنان ایمنی فردی و محیط‌کار به صورت مطلوب مشاهده نمی‌شود و نارضایتی کارگران در این خصوص وجود دارد.

وی تأکیدکرد: کارفرما موظف است مقدمات لازم برای کار مطلوب کارگران را فراهم کند و دائماً درصدد تامین نیازمندی‌ها باشد.

عبدالهی تصریح کرد: وقتی ابتدایی و بدیهی‌ترین مطالبه کارگران حفظ و تامین امنیت جانی در محیط‌کار است باید برای افزایش مطالبه و دامنه انگیزه آنان از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی تلاش برای تحقق مطالبات کارگران را مهم برشمرد و عنوان کرد: تامین تجهیزات فردی و محیطی، حذف پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم بین کارگران و شرکت، جلوگیری از تبعیض و تفاوت مزایا بین کارگران معادن، اصلاح و اختصاص قانون سختی‌کار، اصلاح قانون بازنشستگی کارگران معادن و تبدیل وضعیت استخدامی این قشر زحمت‌کش از جمله مسائلی بود که در دیدار امروز مورد تاکید کارگران بود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این جلسه به مدیران شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی دستور مستقیم داد ظرف مدت دو هفته آینده لیستی از سوابق سنوات پرداختی حق بیمه کارگران جمع‌آوری و برای انتظام بخشی سنوات بیمه در اداره تامین اجتماعی دامغان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی به مدیران کار و رفاه اجتماعی، صمت، تامین اجتماعی استان و شهرستان تاکید کرد: ظرف یک ماه آینده آن دسته از مشکلاتی که در استان قابلیت اجرا دارد پیگیری و مرتفع شود و چنانچه مشکلی در سطح ملی و قانون‌گذاری رفع می‌شود به نمایندگان مردم استان اعلام و ماحصل آن را در جلسه بعدی اطلاع‌رسانی کنند.

عبدالهی در پایان اظهار کرد: حادثه جان باختن معدن‌کاران طزره دامغان تلنگری بزرگ برای حمایت قانونی و جدی از سربازان عرصه اقتصاد و تولید است و دستگاه قضایی استان با مسببین برابر ضوابط قانونی برخورد بازدارنده می‌کند.

گفتنی است در این جلسه کارگران با اطمینان خاطر و بدون دغدغه به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و رفع مطالبات را خواستار شدند.

لازم به ذکر است دادستان مرکز استان، رئیس سازمان بازرسی، مسوولان قضایی، مدیران اجرایی شهرستانی و استانی و جمعی از مدیران معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در این دیدار حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده