تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۲۱۸۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازگشت فلز سرخ از کف نرخ

‌می‌متالز - مس در معاملات آتی کامکس آمریکا ظرف روز دوشنبه ۲۳ اکتبر برای ساعاتی با نرخی کمتر از ۳.۵۵ دلار به ازای هر پوند معامله شد که این رقم کمترین بهای فروش آن در بازه ۱۱ ماه اخیر یعنی پس از نوامبر ۲۰۲۲ بود.

به گزارش می‌متالز، البته این فلز در این سطح قیمتی تثبیت نشد و تا اواسط روز سه شنبه ۲۴ اکتبر تا ۳.۵۷ دلار به ازای هر اونس افزایش یافت که این رقم نیز کمترین بهای فروش آن پس از روز‌های پایانی ماه مه بود. نگرانی از کاهش تقاضا و افزایش موجودی مس در انبار‌های بورس‌های بزرگ دنیا عامل عقبگرد بهای مس ظرف هفته‌های اخیر بوده است. موجودی انبار‌های LME و SHFE از ابتدای ماه اکتبر تا هفته منتهی به روز جمعه ۲۰ اکتبر رشد ۵۰ درصدی داشته و به ۵۸‌هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

مس تحت فشار کاهش تقاضا و افزایش موجودی ارزان می‌شود؛ اما همچنان تحلیلگران به آینده قیمتی این فلز در بلندمدت امیدوار و معتقدند بازار فلز سرخ در بلندمدت به دلیل رشد تقاضا با کسری عرضه مواجه می‌شود. درواقع حرکت دنیا به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر باعث جهش تقاضای مس در میان‌مدت و بلندمدت می‌شود؛ این در حالی است که میزان فعلی تولید معدنی این فلز پاسخگوی این رشد تقاضا نیست، بنابراین کاهش قیمت در بازار فلز سرخ ماندگار نخواهد شد.

معامله گران فلز سرخ علاوه بر پیگیری اخبار جنگ و وضعیت اقتصادی چین، اخبار نرخ بهره آمریکا را نیز با جدیت دنبال می‌کنند. از مس به عنوان دماسنج اقتصادی دنیا یاد می‌شود؛ چرا که این فلز واکنشی شدید به داده‌های اقتصادی دنیا با محوریت آمریکا دارد. در این شرایط، معامله گران فلز سرخ صحبت‌های اعضای فدرال‌رزرو در خصوص وضعیت تورم و نرخ بهره آمریکا را با جدیت دنبال می‌کنند. فعالان بازار چشم انتظار انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی آمریکا و تاثیر آن بر تصمیمات فدرال رزرو هستند تا با استناد به این داده‌ها تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

عناوین برگزیده