تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۲۲۵۷۶
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۱۹ درصدی صادرات نفت ونزوئلا علی رغم برداشته شدن تحریم‌ها

‌می‌متالز - شرکت نفت دولتی ونزوئلا به طور متوسط ۶۶۶۲۹۰ بشکه در روز نفت خام و سوخت در ماه گذشته میلادی صادر کرده که ۱۹ درصد کمتر از ۸۲۱۵۰۰ بشکه در روز صادر شده در ماه سپتامبر بوده است.

به گزارش می‌متالز، صادرات نفت ونزوئلا در ماه اکتبر به خاطر مشکلات عملیاتی در اصلی‌ترین منطقه تولید نفت این کشور تا کمتر از ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت، که نشان می‌دهد هرگونه بهبود تولید این کشور پس از برداشته شدن تحریم‌های نفتی آمریکا به زمان نیاز دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه گذشته میلادی بسیاری از تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت و طلای ونزوئلا را برداشت و به این کشور عضو اوپک اجازه داده نفت خام، سوخت و گاز خود را تا ۶ ماه به برخی بازار‌ها صادر کند. البته آمریکا این کاهش تحریم‌ها را مشروط به برگزاری یک انتخابات عادلانه ریاست جمهوری کرد.

اما دادگاه عالی ونزوئلا در این هفته نتیجه یک انتخابات اولیه برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری از حزب مخالف را تعلیق کرد. بدین ترتیب واشنگتن به دولت ونزوئلا هشدار داده اگر اجازه مشارکت آزادانه کاندیدا‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری ندهد، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا به طور متوسط ۶۶۶۲۹۰ بشکه در روز نفت خام و سوخت در ماه گذشته میلادی صادر کرده که ۱۹ درصد کمتر از ۸۲۱۵۰۰ بشکه در روز صادر شده در ماه سپتامبر بوده است.

چین باز هم اولین مقصد صادرات نفت ونزوئلا بوده و پس از آن آمریکا قرار دارد که ۱۷۸۲۹۰ بشکه در روز نفت توسط شرکت شورون و طبق یک مجوز جداگانه وارد کرده است.

صادرات مشتقات نفتی و محصولات پترو شیمی ونزوئلا هم در ماه اکتبر کاهش یافته و به ۲۲۸۵۰۰ تن رسیده است. این رقم در ماه سپتامبر برابر با ۳۲۴۰۰۰ تن بود.

کاهش صادرات ونزوئلا را می‌توان نتیجه کمبود رقیق کننده برای تولید درجات قابل صادرات نفت و همچنین قطعی برق دانست.

گزارش اوپک نشان می‌دهد تولید نفت ونزوئلا در ماه سپتامبر تا ۷۶۲ هزار بشکه در روز کاهش یافته بود، یعنی کمتر از ۸۲۰ هزار بشکه در روز تولید شده در ماه اوت. متوسط تولید نفت روزانه ونزوئلا از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا برابر با ۷۸۰ هزار بشکه در روز بوده است که پایین‌تر از هدف یک میلیون بشکه این کشور قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده