تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۲۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز به‌کار منطقه آزاد "بانه و مریوان" از امروز

‌می‌متالز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: از امروز دهمین منطقه آزاد جمهوری اسلامی ایران در منطقه کردستان در شهرستان‌های بانه و مریوان کار خود را شروع کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله عبدالملکی با اعلام این‌که امروز مدیرعامل منطقه آزاد "بانه و مریوان" معرفی می‌شود، اظهار کرد: این ۲ محدوده به مساحت ۳۵۰۰ هکتار است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد بانه و مریوان شامل مرز باشماق است که با تبدیل به منطقه آزاد تقاضایی بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

وی بیان کرد:‌این سرمایه‌گذاری از سوی کردستان ایران و کردستان عراق است. فکر می‌کنم طی سال‌های آینده یکی از موتور‌های اصلی رشد اقتصادی کردستان باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ۲ روز قبل در این‌باره گفته بود:‌منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مربوط به اقتصاد ملی بوده و متعلق به همه مردم ایران است و توجه مسوولان در گستره ملی را می‌طلبد همچنان‌که رئیس جمهور روی این منطقه حساسیت داشته و پیگیر مسائل آن است.

وی مرز باشماق را یکی از مبادی اصلی اقتصای ایران و برای کشور بسیار راهبردی و مهم دانست و گفت:حدود میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیت یا صادراتی و وارداتی مبادله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده