تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۲۲۸۹۶
سرویس خبر : صنایع کوچک
طاهری:

ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز شهرک‌های صنعتی با یک فرمول ثابت برای تمام کشور ممکن نیست

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمی‌توان یک فرمول برای همه شهرک‌های صنعتی کشور در نظر گرفت، گفت: با توجه به حمایت‌های دولت و درآمد‌های شرکت‌های شهرک‌های صنعتی در صورتی که این حوزه به درستی مدیریت شود، می‌توان زیرساخت‌های موردنیاز را ایجاد کرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری درباه وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، گفت: شهرک‌های صنعتی به دو دوسته تقسیم می‌شوند؛ شهرک‌های صنعتی که در مناطق پرجمعیت بوده و به تهران نزدیک هستند، با مشکلاتی مانند کمبود زمین روبه‌رو هستند و متقاضی صنعتی بسیاری دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شهرک‌های صنعتی، معمولا آبادتر هستند و منابع درآمدی خوبی دارند و شرکت‌های فعال در آن‌ها حضور دارند.

وی در تشریح شرایط سایر شهرک‌های صنعتی، بیان کرد: در حلقه‌های دورتر موضوع متفاوت است به این معناکه یا زمین واگذار نشده بسیار است یا زمین‌های واگذار شده پروانه بهره‌برداری فعال ندارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان یک فرمول برای همه شهرک‌های صنعتی کشور در نظر گرفت، اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های دولت و درآمد‌های شرکت‌های شهرک‌های صنعتی در صورتی که این حوزه به درستی مدیریت شود، می‌توان زیرساخت‌های موردنیاز را ایجاد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه و قوانین قبلی عموما ایجاد بیشتر زیرساخت‌ها مانند برق، آب، گاز و... با دولت بود، تصریح کرد: اگر دولت به دنبال حمایت از شهرک‌های صنعتی است نباید وظیفه خود را به گردن سایر شرکت‌ها بیاندازد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده