تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۲۶۳۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

پشتیبانی دولت سیزدهم از گام بلند فولاد اکسین برای اشتغال مولد در خوزستان

‌می‌متالز - اشتغالزایی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در صنایع مادر استان همچون فولاد اکسین مورد توجه جدی قرار گرفته است تا از این طریق گام بلندی در جهت رفع نگرانی جوانان خواهان کار برداشته شود.

به گزارش می‌متالز، راه اندازی طرح فولاد سازی فولاد اکسین خوزستان کمک تاثیرگذاری در عرصه تولید و ایجاد زنجیره تولید خواهد بود که علاوه بر توسعه تجارت خارجی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی مستقم و غیرمستقیم متعددی در استان را فراهم می‌کند.

طرح فولادسازی با داشتن خط تولید اسلب و آهن اسفنجی سودآوری بالایی را برای اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت و به گفته مدیر عامل این شرکت با ایجاد بیشترین زنجیره تولید فولاد، اشتغالزایی حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به صورت غیر مستقیم را در طرحی که قرار است ۳۶ ماهه به نتیجه برسد رقم می‌زند.

دولت سیزدهم تلاش‌های بسیاری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای طرح فولاد سازی این شرکت و تحقق ظرفیت اسمی تولید در مجموعه فولاد اکسین انجام شده است و محقق شدن این مهم علاوه بر اشتغال‌زایی به رشد چشمگیر تولید در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری کمک می‌کند.

علی محمدی، مدیر عامل فولاد اکسین با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد اکسین در مسیر رشد تولید و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری هدفگذاری شده است اظهار کرد: طرح فولادسازی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است و به دغدغه این روز‌های سهامداران شرکت با اختصاص بخش عمده سرمایه تبدیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از کارخانه فولادسازی و تامین اسلب کافی، تولید محصولات متنوع و با ارزش افزوده بالا در این شرکت آغاز خواهد شد.

مدیر عامل فولاد اکسین بیان کرد: اولویت شرکت تامین سرمایه در گردش کافی و راه‌اندازی کارخانه فولادسازی است تا پس از بهره‌برداری از آن و تامین اسلب کافی، علاوه بر رشد تولید ورق عریض فولادی، محصولات با ارزش افزوده بالا همچون فولاد زنگ‌نزن را هم به سبد تولیدات شرکت اضافه شود.

وی تشکیل کمیته‌های کارشناسی به منظور تسریع در به نتیجه رسیدن این طرح اشتغالزا را از جمله اقدامات لازم برشمرد و گفت: طرح فولاد سازی علاوه بر اشتغالزایی افزایش ارزآوری و توسعه تجارت خارجی به دلیل افزایش صادرات محصولات فولاد اکسین را نیز به دنبال خواهد داشت.

محمدی گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد اکسین خوزستان به بیش از یک میلیون تن محصول در سال به راه اندازی طرح فولادسازی وابسته است و تاثیر مستقیمی در رشد تولید کشور خواهد داشت.

محمدی عنوان کرد: در صورتی که مجموعه اکسین بتواند با ظرفیت اسمی تولید داشته باشد، قطعاً می‌تواند به عنوان بازوان اقتصادی کشور زمینه ساز افزایش تولید و رونق اقتصادی شود.

فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از هشت شرکت تولید کننده ورق‌های فولادی در جهان در افق چشم‌انداز ۱۴۱۰ توسعه زنجیره فولادی با شعار "از معدن تا نورد" را برنامه‌ریزی کرده است که تحقق این امر علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی با هزینه کمتر، گام بزرگی نیز در زمینه صادرات و ارزآوری کشور محسوب می‌شود.

فولاد اکسین تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است که با استفاده از فناوری‌های خاص صنعت فولاد کشور تأمین کننده نیاز‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰ درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد متعلق به شستا از زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. مجموعه مدیریتی شرکت فولاد اکسین با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان خود سعی دارد تا پایان سال جاری رکورد تاریخی تولید ورق‌های فولادی را محقق کند.

به گفته مدیر عامل فولاد اکسین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود سازمان به عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت هدف‌گذاری شده است و این شرکت نه تن‌ها بنا دارد که در شرکت تحول ایجاد کند بلکه به دنبال ایجاد تحول در ساختار اقتصاد کشور به ویژه استان خوزستان است.

صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر از جمله مولفه‌های قدرت در دنیا به شمار می‌رود که صنایع مختلفی همچون خودروسازی، کشتی‌سازی، لوازم خانگی، ساختمان‌سازی و ... به آن وابسته هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده