تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۲۶۸۹۸
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه:

رشد ۲ برابری فروش "شاروم"/ برای نخستین بار در کشور "پلی آلومینیوم کلراید جامد" تولید می‌کنیم/ بازار صادراتی خوب محصول "نیتروژن گوگردی"

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه گفت: فروش ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، اکبر اسمعیلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه، درخصوص اقدامات پتروشیمی ارومیه در جهت نوآوری اظهار کرد: رویداد پتروفن، رویداد بزرگی است. از این جهت که رویکرد صنعت پتروشیمی به سمت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌رود، بسیار ارزشمند است. مقام معظم رهبری فرمودند: "شرکت‌های بزرگ با مگاتونی باید به سمت دانش بنیان شدن بروند". پتروشیمی ارومیه در این راستا روی توسعه محصول خود کار می‌کند.

وی افزود: پتروشیمی ارومیه، نسل دوم صنعت پتروشیمی است. مولود انقلاب بوده و بیش از ۳۰ سال است که تاسیس شده است. در حال حاضر ما روی توسعه محصول کار می‌کنیم. یکی از محصولاتی که توسعه دادیم و پروژه آن در حال اجراست، پروژه پلی آلومینیوم کلراید است. از اسید کلریدریک تولیدی پتروشیمی ارومیه محصول ارزشمندی به نام "پک" را در پایان سال راه اندازی خواهیم کرد و برای نخستین بار در کشور پلی آلومینیوم کلراید جامد را تولید می‌کنیم.

اسمعیلی ادامه داد: محصول دیگر پتروشیمی ارومیه، نیتروژن گوگردی است که به عنوان کود تکمیلی و ارزشمند بازار صادراتی خوبی دارد که در حال توسعه آن هستیم. هر دو این اقدامات، بسیار ارزشمند هستند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اورمیه در خصوص فعالیت در حوزه کاتالیست‌ها بیان کرد: ما ۲، ۳ کاتالیست مصرفی داریم. در همین رویداد در غرفه ما این محصول استفاده می‌شود. کاتالیست سیلیکا ژل که برای تولید کریستال ملامین استفاده می‌شود. کاتالیست‌های دیگر را نیز عرضه می‌کنیم و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان توان توسعه این کاتالیست‌ها را داشته باشند قطعا استقبال می‌کنیم و در جهت تولید آن‌ها کمک خواهیم کرد تا از وابستگی خارج شویم.

وی با اشاره به فروش این شرکت گفت: فروش ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است. همچنین سود ۶ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۳ برابر شده که این موضوع، خبر خوبی برای سهامداران است.

مدیرعامل "شاروم" گفت: افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی ارومیه انجام شد که از ۷۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. بیش از ۳ برابر افزایش سرمایه داشتیم. پتروشیمی ارومیه روز‌های خوبی را برای سهامداران به ارمغان می‌آورد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده