تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۲۷۹۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه اولیه سهام داتام

‌می‌متالز - عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام گروه مالی داتام از هلدینگ زیرمجموعه بانک ایران زمین، با سرمایه یک هزار میلیارد تومانی روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود. در جلسه معارفه گروه مالی داتام که با حضور عباس فارسی رئیس هیات مدیره، علی عالی‌زاده مدیرعامل، محمدی نماینده تامین سرمایه امید و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، به اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این گروه مالی پرداخته شد.

به گزارش می‌متالز، علی عالی زاده مدیرعامل گروه مالی داتام دراین جلسه با بیان اینکه درج نماد شرکت «داتام» در آبان ماه صورت پذیرفته است گفت: گروه داتام شامل شرکت اصلی و شرکت‌های کارگزاری حافظ، مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، پاک انرژی نیکو گستر، لیزینگ ایران زمین، چاورش همراه سرزمین ایرانیان و شرکت خدمات ارزی و صرافی ایران زمین است. وی با اعلام اینکه سرمایه شرکت بیش از هزار میلیارد تومان بوده و ۹۴.۹۱ درصد سهام به شرکت توسعه تجارت داتام و ۵ درصد دیگر به شرکت تامین آتیه سرزمین ایرانیان تعلق دارد افزود: با توجه به عملی شدن برنامه افزایش سرمایه در سال جاری، برنامه‌ای برای افزایش دوباره سرمایه در دستور کار نیست. وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، برنامه این است، هم در پروژه‌های تولیدی و ساختمانی سرمایه‌گذاری شود و هم در خدمات مرتبط با بازار سرمایه از جمله پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه گذاری، تامین مالی بازارگردانی اوراق بهادار، مشارکت در تعهد پذیره نویسی و ضامن اوراق بهادار حضور فعال داشت.

عالی زاده با اشاره به فعالیت در مشارکت تعهد پذیره نویسی توضیح داد: نخستین پروژه تامین مالی در این حوزه مهر ماه برای شرکت حایر به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان اجرایی شد و دومین پروژه انتشار اوراق مرابحه برای گروه انتخاب الکترونیک آرمان به ارزش هزار میلیارد تومان و با نرخ ۲۶ درصدی خواهد بود و ۲.۵ هزار میلیارد تومان هم پروژه تامین مالی در دستور کار است. وی از برنامه پذیرش و عرضه اولیه لیزینگ ایران زمین، راه‌اندازی شعب در سایر شهرها، ارائه خدمات ۲۴ ساعته، درخواست تاسیس صندوق‌های املاک و مستغلات، زمین و ساختمان و سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت دولتی خبر داد و گفت: برای سال مالی جاری و آتی تقسیم سود به میزان حداقل ۹۰ درصد سود خالص سال، قابل پیش بینی است. عباس فارسی رئیس هیات مدیره گروه مالی داتام نیز دراین جلسه با اشاره به جایگاه ویژه «داتام» در بین زیرمجموعه‌های بانک ایران‌زمین و هلدینگ توسعه تجارت داتام گفت: تمامی فعالیت‌های مالی در حوزه بازار سرمایه به این گروه محول شده است. به گفته وی یکی از رسالت‌های اصلی این گروه در زنجیره ارزش بانک، استفاده از بازار سرمایه در کنار بازار پول و تامین مالی شرکت‌های اقتصادی است.

وی افزود: سوپر مارکت مالی هم در این گروه طراحی شده که با توجه به حوزه فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه از جمله لیزینگ، صرافی، کارگزاری و مشاوره سرمایه گذاری پاسخگوی تمامی نیاز‌های مشتریان در بازار سرمایه خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده