تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۸۰۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت عنوان کرد:

احیای ۸۹۷ واحد صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال تاکنون/ ۱۲۴۰ واحد صنعتی جدید راه‌اندازی شد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲۴۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه‌اندازی شده، گفت: در این مدت ۸۹۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه دوشنبه در اولین کنگره توسعه و توانمندسازی صنایع و شهرک‌های صنعتی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، افزود: بیش از ۵۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است که برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

وی، اضافه کرد: صنایع کوچک ۱۷ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و ۴۵ درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۴۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شده است و برای ۱۷ هزار و ۷۲۷ نفر شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۸۹۷ واحد صنعتی راکد در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشته است که در این راستا برای ۱۷ هزار نفر شغل به وجود آمده است.

مقیمی، همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای سال تاکنون از محل راه اندازی واحد‌های جدید و همچنین احیاء واحد‌های راکد برای حدود ۳۶ هزار نفر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در توانمندسازی کارآفرینان در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری، اشاره کرد و گفت: در حوزه ارتقای تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر ۲۰ فن بازار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته است، بیش از ۲۱۱۵ نیاز فناورانه بخش صنعت شناسایی شده است و بیش از ۵۶۰ نیاز فناورانه بخش صنعت مرتفع شده است که ۱۲۰ مورد مربوط به امسال بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حوزه توانمندسازی نیرو‌های شاغل در صنایع کوچک نیز ۵۰۸۴ دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.

وی، ادامه داد: توانمندسازی و پایدارسازی واحد‌های صنعتی فعال، توانمندسازی ظرفیت‌های صادراتی و برنامه‌ریزی برای نوسازی و بازسازی صنایع از دیگر برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه نرم افزاری است.

مقیمی تصریح کرد: احداث شهرک‌های تخصصی به منظور استقرار صنایع پایین دستی تولیدی و صنعتی، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و شهرک‌های فناوری، احداث واحد‌های کارگاهی و توسعه پایدار فضای سبز نیز از برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه سخت افزاری است.

نخستین کنگره توسعه و توانمندسازی صنایع و شهرک‌های صنعتی با رویکرد نقش توانمندسازی کارآفرینان مولد در رشد اقتصادی با حضور مقامات دولتی، صنعتگران و کارآفرینان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده