تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۲۸۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
احمدپور بیان کرد:

توقف فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان درصورت خدشه به منافع مردم

می متالز - فرماندار شهرستان آبیک گفت: فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان و دوستداران طبیعت پس از بررسی و در صورت تخریب پیغمبرکوه و خدشه‌دار کردن منافع مردم شهر آبیک متوقف می‌شود.
توقف فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان درصورت خدشه به منافع مردم

به گزارش می متالز، شهرام احمدپور در دیدار جمعی از کوهنوردان و دوستداران طبیعت، محیط زیست شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کوه‌خواری در آبیک قدمت چند ساله دارد و در گذشته، مجوزهایی برای برداشت معادن از پیغمبرکوه این شهرستان داده شده که خیلی راغب این موضوع نیستیم.

وی افزود: حتی در دو مرحله نسبت به تعطیلی معادنی که فعالیت داشتند، اقدام کردیم که پس از أخذ مجوزهای محیط زیستی و مسائل دیگر فعالیت خود را دوباره آغاز کردند.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: طبق روایت اذعان شده، برای تامین مصالح پروژه بزرگ چرمشهر به آبیک به دلیل استراتژیک و پراهمیت بودن این پروژه، پروانه برداشت از معادن شهر آبیک أخذ شده است.

احمدپور اضافه کرد: نباید اجازه دهیم کوه و دره‌ای یا مسیر رودخانه‌ای به دلیل منفعت چند نفر تخریب شده و یا تغییر یابد.

وی با اشاره به بررسی موضوع مطروحه سوی کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت مبنی بر تخریب پیغمبر کوه یا ایجاد مشکلات زیست محیطی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت معدن مد نظر کوهنوردان، مسائل و مشکلات زیست محیطی داشته باشد و خلاف ضوابط قانونی کاری انجام داده باشد بدون شک از فعالیت این معدن جلوگیری می‌شود که البته برای بررسی بیشتر با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و ادارات دیگر پیگیری لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: اگر معدن مذکور مجوز قانونی داشته باشد، به دلیل ارائه مستندات قانونی جلوگیری از فعالیت آن کار آسانی نیست.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: در کار با کسی تعارف نمی‌کنم و اگر منافع مردم دچار خدشه و مشکل شود برای بنده تفاوتی نمی‌کند و پیگیری و اقدام لازم انجام می‌شود.

احمدپور با بیان اینکه کوهنوردان و طبیعت‌دوستان نگران باشند، ادامه داد: فعالیت معدن با مجوز قانونی، درست یا اشتباه صورت گرفته و در صورتی که مصلحت دانستیم و منافع مردم خدشه‌دار شود، فعالیت معدن مورد نظر متوقف می‌شود و حتما کار را تعطیل می‌کنیم.

عناوین برگزیده