تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۲۹۶۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه‌سازی وزارت صمت خبر داد؛

تولید ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی تا پایان سال

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه‌سازی وزارت صمت از تولید ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابوذر جمشیدوند درباره ماشین‌آلات معدنی، اظهار کرد: سیاست وزارت صمت، تأمین ماشین آلات راهسازی و معدنی است بنابراین با توجه به سیاست‌های کلی نظام، قوانین مصوب مجلس و دستور صریح وزیر، نگاه بر این است که از ظرفیت و توانمندی تولیدات داخل استفاده شود تا بتوانیم با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، نیاز کشور را از طریق تولید کنندگان داخلی تأمین کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ ماشین آلات معدنی و راهسازی تولید شده که این میزان تا پایان سال به ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه‌سازی وزارت صمت ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی در تولید ماشین آلات معدنی و راه سازی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم؛ در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه از انواع ماشین آلات تولید شده، اما در سال ۱۴۰۰، تعداد تولید یک هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده است.

وی افزود:امسال برنامه‌ریزی خوبی در حوزه رشد تولید صورت گرفته است و پیش بینی کرده‌ایم بتوانیم ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی تولید کنیم و به دنبال این هستیم بتوانیم نیاز داخل را از تولیدکنندگان داخل تأمین کنیم و این مسیر را جدی پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه‌سازی وزارت صمت در پایان با اشاره به رشد ۳۴ درصدی در تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی در چند ماه اخیر، گفت:البته ظرفیت و توانمندی در سطح کشور بیش از این عدد است و در صورت تأمین منابع و تسهیلات، تعداد بیشتری از ماشین آلات را تولید خواهیم کرد. اگر در تولید کمبودی وجود داشته باشد و امکان ساخت داخل هم وجود نداشته باشد، واردات ماشین آلات را خواهیم داشت که تاکنون در این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده