تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۳۱۴۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی اعلام کرد؛

فلسفه هر واحد صنفی سودآوری است/ باید به واحد‌های صنفی مشاوره داده شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی با اشاره با اینکه صدور مجوز‌های مختلف از طریق سامانه ملی مجوز‌ها انجام می‌شود، گفت: فلسفه هر واحد صنفی سودآوری است.

به گزارش می‌متالز، «احمد آریافر» مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی، در نشستی که با حضور «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و مدیران این اداره کل برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: فلسفه هر واحد صنفی را سودآوری است، اما با توجه به اینکه تعداد واحد‌های صنفی در این استان نسبت به جمعیت بالاست، سودآوری آن پایین است.

وی افزود: در حال حاضر صدور مجوز‌های مختلف از طریق سامانه ملی مجوز‌ها انجام می‌شود و ما نمی‌توانیم جلوی صدور مجوز‌ها را بگیریم.

مدیرکل صمت استان خراسان‌جنوبی در ادامه تصریح کرد: در حوزه صنعت و اصناف تاکید کردیم که قبل از صدور مجوز‌های مختلف، به واحد‌های صنفی مشاوره داده شود.

آریافر همچنین گفت: باید به واحد‌های صنفی مجوز بدهیم که برای افراد توجیه اقتصادی داشته باشد.

گفتنی است، این نشست با دستور کار مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ارائه خدمات به کسب و کار‌های کوچک و متوسط از جمله برندینگ، توسعه محصول، تامین مالی، مشاوره بازاریابی و کوچینگ برگزار شد.

در این نشست که مدیران تشکل‌های وابسته و روسای ادارات صمت شهرستان‌ها نیز حضور داشتند توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان در زمینه کسب و کار‌های کوچک ارائه شد و مسائل و مشکلات پیش‌رو همچنین راهکار‌های لازم در جهت حمایت از این کسب و کار‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده