تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۳۳۱۴۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد؛

۲۵۰ واحد صنعتی و معدنی در آذربایجان‌شرقی آماده افتتاح است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که ۲۵۰ واحد تولیدی بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای هشت هزار نفر در استان آماده افتتاح است.

به گزارش می‌متالز، «محمدجعفر عظمائی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌شرقی، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مجموع طرح‌هایی که از هفته دولت تا دهه فجر پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌اند، ۱۱۵ کارخانه جدید به ارزش ۸۰ هزار میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر و ۱۳۵ واحد توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۶ هزار نفر است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی واحد‌ها و خطوط تولید جدید در رشد و توسعه اقتصادی استان افزود: از بین طرح‌های آماده بهره‌برداری چند طرح بزرگ در سطح ملی به وزارت صمت پیشنهاد شده تا به دست مسوولان کشوری افتتاح شود.

برپایه این گزارش، آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد؛ هر چند بخش عمده واحد‌های تولیدی و صنعتی استان کوچک مقیاس و متوسط هستند، اما بیش از ۹۵ درصد سرمایه گذاری‌های این خطه در حوزه تولید توسط بخش خصوصی انجام شده است که در یک اقتصاد رقابتی و به دور از رانت، مزیت بزرگی به شمار می‌رود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده