تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۳۱۵۵۱
سرویس خبر : زمین شناسی
سرپرست موسسه تحقیقات فلات تبت:

تعامل انسان و محیط زیست یکی از مشکلات عمده در مطالعات کواترنر است/ ایران با ایستادن در نقطه اتصال شرق و غرب، خانه تمدنی کهن و عمیق در فرهنگ‌های اقوام مختلف در خود ادغام می‌کند

‌می‌متالز - سخنران ویژه سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر در مراسم افتتاحیه این نشست گفت: اجازه دهید از طرف موسسه تحقیقات فلات تبت، آکادمی علوم چین، تبریک صمیمانه خود را برای افتتاح سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنری آغاز کنم و همچنین می‌خواهم از انجمن کواترنر ایران، پژوهشکده علوم زمین و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی ایران به خاطر حضور من برای شرکت در این کنفرانس فوق‌العاده تشکر کنم.

به گزارش می‌متالز، ژولیانگ ژوانگ، سرپرست ITCAS با بیان این‌که علوم کواترنر با کمک کردن به اطلاعات و دانشی که برای مقابله با چالش‌های آب و هوایی فعلی و آینده نیاز داریم، بسیار حیاتی هستند، افزود: درک تغییرات جهانی بدون آگاهی علمی از چگونگی تغییر زمین در گذشته زمین‌شناسی اخیر امکان پذیر نیست.

به گفته وی، ‏ITCAS که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، مأموریت خود را برای رسیدگی به تحقیقات مرزی در علوم زمین و کمک به حل توسعه پایدار منطقه‌ای و حفاظت از محیط زیست جهانی بر عهده می‌گیرد ITP و مطالعات پیشرفته‌ای را در زمینه ژئودینامیک، فرآیند‌های سطح زمین و تغییرات محیطی بر روی فلات تبت و مناطق اطراف آن و همچنین منابع ژنتیکی بیولوژیکی و سازگاری بیولوژیکی در محیط‌های تحت تنش انجام داده است.

سرپرست موسسه تحقیقات فلات تبت با بیان این‌که در طول دو دهه گذشته، ما دستاورد‌های قابل توجه و پیشرفت‌های چشمگیری ایجاد کرده‌ایم، تصریح کرد: در این مسیر، همکاری‌های بلندمدتی با شرکای ایرانی خود برقرار کرده‌ایم و در سال ۲۰۱۹، مرکز غرب آسیای ITCAS را در گرگان راه‌اندازی کردیم تا بستری برای ارتقای همکاری‌های بین‌المللی و مطالعات بین‌رشته‌ای برای درک فرآیند‌ها و تأثیرات اقلیم، اکولوژی، تغییرات محیطی و تکامل تمدن در منطقه غرب آسیا ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در همان سال، پروفسور فاهو چن مدیر سابق انجمن تبادل فر ااوراسیا و توسعه تمدن جاده ابریشم را پیشنهاد کرد که هدف تعمیق درک تعاملات بین تغییرات محیطی، مبادلات بلندمدت فرا اوراسیا و تمدن‌های جاده ابریشم با ترویج تحقیقات بین رشته‌ای علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی در سراسر اوراسیا است.

ژولیانگ ژوانگ با تاکید بر این‌که تعامل انسان و محیط زیست نیز یکی از مشکلات عمده در مطالعات کواترنر است، تصریح کرد: در همین حال، ایران با ایستادن در نقطه اتصال شرق و غرب، خانه تمدنی کهن و عمیق که فرهنگ‌های اقوام مختلف را در خود ادغام می‌کند، به دستاورد‌های چشمگیری دست یافت که بر بسیاری از کشور‌ها و مناطق در سراسر اوراسیا تأثیر گذاشته و آن را به عضوی ضروری تبدیل کرده است.

وی افزود: در چین، ما می‌گوییم "درک متقابل زیربنای دوستی واقعی است". به همین ترتیب، یک ضرب‌المثل فارسی می‌گوید که مردم با گشودن دل‌هایشان به یکدیگر پیوند می‌خورند. من از فرصتی که این کنفرانس فراهم می‌کند که جامعه علمی کواترنری از ایران و سراسر جهان را گردهم آورد و دسترسی به تبادل نظر، تخصص و منابع را باز می‌کند، قدردانی می‌کنم.

سرپرست موسسه تحقیقات فلات تبت خاطرنشان کرد: سال نو چینی به عنوان سال اژد‌ها بسیار نزدیک است و اژد‌ها نماد قدرت و خرد است و باشد که روح این اژد‌ها ما را به سوی یک سال جدید موفق و سعادت هدایت کند و مهمتر از همه، آرزوی موفقیت بزرگ برای این کنفرانس دارم.

تعامل انسان و محیط زیست یکی از مشکلات عمده در مطالعات کواترنر است/ ایران با ایستادن در نقطه اتصال شرق و غرب، خانه تمدنی کهن و عمیق در فرهنگ‌های اقوام مختلف در خود ادغام می‌کند

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده