تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۳۱۵۴۶
سرویس خبر : زمین شناسی
دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر هشدار داد:

بحران آب و خاک و مخاطرات طبیعی انسان و اکوسیستم را به طور جدی به خطر می‌اندازد

‌می‌متالز - دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر در حاشیه مراسم افتتاحیه این نشست گفت: بی‌شک دنیای امروز در کنار نیاز روزافزون به منابع طبیعی، از انواع مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی رنج می‌برد.

به گزارش می‌متالز، به گفته سحر ملکی، با پیشرفت علم و فناوری در دهه‌های اخیر، دستاورد‌های چشمگیری در اهداف اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و زیست‌محیطی در سراسر جهان از جمله کشور ما حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل زیست محیطی مانند بحران آب و خاک و مخاطرات طبیعی انسان و اکوسیستم را به طور جدی به خطر می‌اندازد و خسارات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد و موضوعی است که بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران به آن پرداخته‌اند.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر تصریح کرد: مدیریت منابع آب و خشکسالی، افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی، بهره‌برداری بی‌قید و شرط از منابع طبیعی و دستکاری محیط زیست، آلودگی هوا، فرسایش خاک و کاهش تغییرات اقلیمی از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما است.

وی افزود: نگاهی اجمالی به حجم چالش‌های فوق اهمیت مطالعات کواترنر و بار سنگینی که بر دوش جامعه علمی است را به ما یادآوری می‌کند.

ملکی درباره هدف برای این کنفرانس گفت: این نشست با هدف پرداختن به این موضوعات با گرد هم آوردن دانش و علوم روز، تبادل‌نظر و تهیه پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که از فروردین‌ماه سال گذشته همزمان با فراخوان چکیده مقالات، فعالیت دبیران علمی و اجرایی همایش آغاز شد، تصریح کرد: در این مدت تا پایان مهلت چکیده تا پایان آذرماه، حدود صد مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد و مقالات توسط کمیته علمی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و شصت مقاله پذیرفته شد.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی علوم کواترنر ادامه داد: در نهایت تصمیم گرفته شد که چهل مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر به صورت آنلاین و حضوری در طول سه روز ارائه شود و اکنون با افتخار پذیرای مهمانان خارجی و داخلی هستیم و برای همه شما دیداری موفق و اقامتی خوش در تهران آرزومندیم.

ملکی در پایان از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور و معاونت آن به خاطر حمایت‌های لازم جهت امکان برگزاری این همایش و همچنین اعضا و هیات مدیره انجمن کواترنر ایران به خاطر تعهد و اعضای دبیرخانه اجرایی همایش تشکر و قدردانی کرد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده