تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۳۱۵۷۶
سرویس خبر : انرژی

۶۷ پروژه آب و فاضلاب در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افتتاح ۶۷ پروژه آب و فاضلاب و کلنگ‌زنی یک پروژه همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم فصل جدیدی از خدمات‌رسانی در حوزه آبرسانی پس از انقلاب را گشوده است، افزود: استان هرمزگان به دلیل مسائل اقلیمی، شرایط شکننده‌تری در منابع آبی دارد و برای تامین نیاز آبی آن باید پروژه‌های متعددی تعریف و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که خوشبختانه با نگاه متفاوت دولت سیزدهم شاهد به ثمر نشستن طرح‌های تاثیرگذار آبرسانی هستیم.

وی در تشریح جزئیات افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های آب و فاضلاب در سفر آتی رئیس جمهوری گفت: در این سفر ۶۷ پروژه در بخش آب و فاضلاب افتتاح و یک پروژه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها ۶۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

امینی به جمعیت بهره‌مندشده از افتتاح ۶۷ پروژه سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با افتتاح پروژه‌های آبرسانی جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ هزار نفر در ۱۵۷ روستا و ۶ شهر از خدمات صنعت آب و فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

به گفته امینی، با سیاست وزارت نیرو در زمینه استفاده از آب دریا و بهره‌برداری از سامانه‌های آب‌شیرین‌کن، تحول اثربخشی در تامین آب شرب شهر‌های ساحلی استان‌های جنوب کشور و به‌ویژه جزیره قشم رخ داده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تشریح برخی خدمات ارائه‌شده در این پروژه‌ها پرداخت و عنوان کرد: بهره‌برداری از ۵ سایت تاسیسات نمک‌زدایی و توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها در سطح استان به میزان ۱۴۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز، بهره‌برداری از مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر میناب و تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب روستای خمینی‌شهر بشاگرد و بهره‌برداری از ۶ پروژه توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس بخشی از خدمات انجام شده در این پروژه‌هاست که در آستانه دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده