تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۳۱۸۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در نشست با فعالان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان:

هرمزگان استانی مرزی در جبهه تجارت است/ تمام تلاش ما در وزارت صمت ارتقای بهره‌وری است

‌می‌متالز - علی آبادی گفت: پتانسیل اول استان در ابتدا دریا با هدف صیادی و سرمایه گذاری در صنایع دریایی است، پتانسیل دوم دریا با هدف تجارت و پتانسیل سوم نیز دریا با هدف توریسم و گردشگری است.

به گزارش می‌متالز، وزیر صمت در نشست با فعالان صنعتی، معدنی و تجاری استان هرمزگان که در اولین روز از دهه فجر پنج شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد، از تلاش و همت برای ساخت پروژه‌های عظیم در استان هرمزگان خرسندی کرد، گفت: افتخار داشتم نتایج تلاش و زحمت صاحبان صنعت استان هرمزگان را افتتاح کنم.

عباس علی آبادی با تبریک به مناسب یوم الله دهه فجر بیان کرد: بزرگترین چالش کشور آب است و باید بر این چالش غلبه کنیم. ابر پروژه بازچرخانی آب شهر بندرعباس یک پروژه فرهنگی است که امروز یک فاز آن به بهره برداری رسید البته باید به مردم مصرف بهینه آب را آموزش داد و پس از مصرف آن را به چرخه برگردانیم؛ هر چه بیشتر این فرآیند تکرار شود موفق‌تر خواهیم بود.

وزیر صمت با ارج نهادن به جایگاه زنان استان هرمزگان به عنوان نیمی از جمعیت این استان گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی نیروی انسانی کشور در جهت ارتقا و توسعه کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان شناسایی شود، تشریح کرد: پتانسیل اول استان در ابتدا دریا با هدف صیادی و سرمایه گذاری در صنایع دریایی است، پتانسیل دوم دریا با هدف تجارت و پتانسیل سوم نیز دریا با هدف توریسم و گردشگری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هرمزگان استانی مرزی در جبهه تجارت است، بیان کرد: باید بهترین وارد کنندگان و صادرکنندگان کشور در هرمزگان جمع شوند، زیرا این استان پتانسیل عظیمی در تجارت دارد.

وی اضافه کرد: باید به محیط زیست خود متعهد باشیم و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی را جدی بگیریم وباید از صنایع مواد اولیه محور به سمت صنعت دانش بنیان و انسان محور پیش برویم.

وزیر صمت تصریح کرد: تمام تلاش ما در وزارت صمت ارتقای بهره وری و افزایش اعتبار برای مردم است، وزارت صمت به دنبال آن است که با کمک صنایع و اصناف، اعتبار مورد نظر را ایجاد کند، در این زمینه با بانک‌ها نیز مذاکراتی انجام شده، روش اجرایی آن طراحی و به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

علی آبادی ادامه داد: اکنون بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانیم اعتبار بدهیم و اگر اصناف در این زمینه نیز همراهی کنند، این کمک به مردم با سنت قرض الحسنه بهتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام اختیارات وزیر به مدیرکل‌ها در استان‌ها تفویض شده، مطرح کرد: آنان باید پاسخگو باشند و طبق قانون عمل کنند اگر جایی نیاز به مشورت است با مدیران ارشد وزارتخانه مشورت کنند.

علی آبادی با بیان این موضوع که بزرگترین ثروت استان هرمزگان مردم آن هستند، اظهار داشت: مهمترین چالش ما بهره وری است و باید آن را در زمینه‌های مختلف انرژی از جمله، برق، آب، گاز و همچنین محیط زیست و ... افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از بهره وری باید صنعتی شویم، عنوان کرد: نفت، گاز و منابع سرشار معدنی هیچکدام نمی‌توانند با معیار‌ها و روش‌های امروزی، کشور را نجات دهند؛ این مهم است که بدانیم باید مسیر را عوض کنیم با این مسیر نمی‌توان مردم را اداره و سعادتمند کرد هر چند که در این مسیر با رنج بسیار، دستاورد‌های خوبی داشتیم.

گفتنی است این نشست که با حضور رئیس سازمان صمت هرمزگان و بازرگانان، صادرکنندگان، تولید کنندگان و کارآفرینان هرمزگان برگزار شد، برخی از صادرکنندگان به بیان مشکلات در این حوزه پرداختند و با وزیر صمت گفتگو کردند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده