تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۳۱۸۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان یزد خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۷ پروژه صنعتی در دهه فجر/ ۳۸ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در یزد وصول شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان یزد اعلام کرد که در ایام‌الله دهه فجر ۱۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، «محمدکاظم صادقیان» مدیرکل صمت استان یزد درجمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و۳۶۲ مورد پروانه بهره‌برداری فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: به‌صورت متوسط روزانه یک مورد پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که با توجه به پروانه‌های صادرشده، اشتغال ۱۰۷هزار نفری ایجاد می‌شود که این موضوع وظیفه مدیران صنعت، معدن و تجارت رابیشتر می‌کند که رشد اقتصادی ۷.۵درصدی که سال گذشته برای استان یزد ایجاد شد راحفظ کنند.

وی افزود: از لحاظ رتبه استان یزد جایگاه هفتم را در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری دارد و در بخش صدورجواز‌ها نیز باتوجه به اینکه محدودیت‌هایی ازسوی شورای برنامه‌ریزی استان یزد وجود داشت، اما ۸۹۶ جواز جدید صادر شده که تعداد جواز‌های صادرشده در استان را به ۴ هزار و ۵ مورد رسانده است.

مدیرکل صمت استان یزد با تأکید براینکه سعی کرده‌ایم در زمینه توسعه شهرستان‌های استان نیز سرمایه‌گذاری متناسبی صورت گیرد و سرمایه‌گذاری‌ها متمرکز بر یک شهرستان نباشد، تصریح کرد: در استان یزد حدود ۱۰۰ مجوز بی‌نام منطبق بر سند یزد نوین صادر شده که برای این پروژه‌ها به دنبال سرمایه‌گذار جدید در استان هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: در ایام‌الله دهه فجر ۱۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۲ همت در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.

۳۸ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در یزد وصول شد

صادقیان در ادامه تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معدنی استان را ۷۷۶ مورد بیان کرد و افزود: از این تعداد پروانه ۵۰۰ معدن فعال و بقیه غیرفعال هستند و تاکنون ۲۳۰ پروانه اکتشاف و ۸۰ مورد گواهی کشف در استان صادر شده است.

وی از ورود معادن به بحث هوشمندسازی و استفاده از دانش فنی برای بهره‌برداری از معادن برای خروج آن‌ها از ساختار سنتی خبر داد و تصریح کرد: استان در حوزه پروانه‌های بهره‌برداری در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

مدیرکل صمت استان یزد با تاکید بر رویکرد توسعه صنایع دانش بنیان و کم آبخواه در استان، از صدور ۱۰۰ مجوز بی نام در حوزه دانش‌بنیان خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۱۰۰ مجوز بی‌نام در حوزه دانش‌بنیان صادر شده است.

وی اضافه کرد: روند صدور مجوز بر اساس سند یزد نوین و سند آمایش است و این واحد‌ها در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال با نیروی انسانی دارای دانش به بهره‌برداری می‌رسند و ارزش افزوده بالا و آلایندگی پائینی دارند.

صادقیان همچنین گفت: این در سالجاری ۳۸ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان وصول شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده