تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۲۱۹۴
سرویس خبر : انرژی
در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی رقم خورد؛

بهره‌برداری همزمان از ۲۵ پروژه زیرساختی/ ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی افزوده شد

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ششمین روز از دهه مبارک‌فجر و در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی، به‌صورت همزمان ۲۵ پروژه زیرساختی را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار داد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز سه‌شنبه در آئین افتتاح این پروژه‌های زیرساختی و عمرانی، اظهار کرد: ۲۵ پروژه زیربنایی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسیده است که یکی از مهمترین آن‌ها تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی است که با مجموع ظرفیت۷۰۰ متر مکعب در قالب دو تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بیلوردی و شهرک صنعتی عالی نسب به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: کل ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مسقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیش از ۱۸۶ هزار و ۹۹۸ متر مکعب در شبانه روز است که با به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های جدید در ایام دهه فجر ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: پروژه‌های تصفیه‌خانه عالی‌نسب و بیلوردی، مهاباد (مدول ٢)، اردبیل ٢، ارتقاء مورچه خورت، رامشه، ارتقاء نجف آباد یک، نایین، ارتقاء علویجه، نظرآباد، شمس آباد، طارم، سمنان، ارتقاء لوشان، و خلیج فارس و... مجموعا به ظرفیت ١٢٢٢٠ مترمکعب پروژه‌های زیرساختی در حوزه تصفیه خانه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بوده که بمناسبت دهه مبارک فجر مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته اند.

مقیمی همچنین گفت: این حجم از اقدامات در بخش تصفیه خانه‌ها بیانگر توجه ویژه دولت به صیانت از محیط زیست و هوای پاک دارد و به تبع آن در وزارت صمت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این زمینه اهتمام ویژه‌ای انجام شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده