تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۳۲۳۱۶
سرویس خبر : انرژی

نخستین واحد کوچک‌مقیاس ال‌ان‌جی صنایع احداث می‌شود

‌می‌متالز - قرارداد ارائه فناوری نخستین واحد کوچک‌مقیاس ال‌ان‌جی ایران بین پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت فولادی امضا شد.

به گزارش می‌متالز، ­قرارداد ارائه خدمات فناورانه طرح تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (ان جی ال) با هدف اوج سایی مصرف گاز­میان پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت فولادی به امضا رسید.

به گفته عظیم کلانتری اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به این که ذخیره سازی یکی از راهکار‌های جبران ناترازی گاز در کشور است، گفت: ذخیره سازی زیرزمینی در برخی نقاط کشور در حال انجام است و همینطور غربالگری برای انتخاب ساختار‌های مناسب ذخیره سازی که از گذشته آغاز شده، با جدیت در شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز دنبال می‌شود.

وی با بیان این که در حوزه ذخیره سازی روزمینی، فناوری‌های ال ان جی و مینی ال ان جی یکی از انواع روش‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: تحویل گاز از شبکه سراسری به صنایع در فصول سرد سال که مصارف خانگی افزایش می‌یابد، دچار مشکلاتی می‌شود و در این فناوری، می‌توان گاز را به صورت مایع شده برای این ایام استفاده کرد.

این مقام مسئول افزود: قراردادی که امروز با همکاری وزارت نفت، شرکت فولادی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به امضا رسید، مربوط به­ طراحی، مشاوره­ و همکاری‌های فناوری و تلاش برای ارتقاء، تثبیت و نفوذ فناوری‌های مربوط به واحد‌های مایع سازی گاز در این شرکت است.

وی گفت: کلیت قرارداد حدود ۱۸ ماه است و کلنگ زنی آن به زودی انجام می‌شود.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری صدا­ و سیما

عناوین برگزیده