تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۳۳۳۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس خانه صمت ایران:

دولت با بخش خصوصی آشتی کند

‌می‌متالز - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: اگر به دنبال توسعه تولید هستیم باید دولت با بخش خصوصی و صنعتگران آشتی کند.

به گزارش می‌متالز، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بیست‌و‌یکمین جشنواره تولید ملی-افتخار ملی اظهار کرد: برخی در تلاشند تولیدات ایرانی را زیر سوال ببرند، اما ما در تلاش هستیم تا به دنیا ثابت کنیم، تولیدات ما می‌تواند با دیگر کشور‌ها رقابت داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز در خیلی از موارد از کشور‌های اروپایی جلوتر هستیم و حتی از نظر کمی از کشور چین هم جلوتر هستیم. می‌دانید که بیش از ۶۳ واحد به عنوان نمونه در این مراسم با داوری خاصی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

سهل‌آبادی تصریح کرد: در چند سال گذشته هر کجا در هر گوشه کشور که تریبون داشتم تنها به دفاع از حقوق صنعتگران پرداخته‌ام. در خاطر هست زمانی که آقای موسی‌خانی با برند کیک خویی در زندان به سر می‌بردند بنده در پشت همین تریبون فریاد زدم که یک تولیدکننده با ارزش در بند بانک است. در واقع به جهت طرح صیانت از تولید بنده ماموریت داشتم که به زندان بروم و وضعیت وی را بررسی کنیم. وی در زندان سرطان مغز استخوان گرفت.

وی افزود: دختری که به دلیل بدهی پدرش به بانک خودکشی کرد و پدر کارخانه‌داری که روز سوم فوت دخترش از همان جا خود را پرتاب کرد. ما برای این موارد بسیار فریاد زدیم و همچنان ادامه دارد.

دولت با بخش خصوصی آشتی کند

سهل‌آبادی اظهار کرد: اگر از افرادی که در این مراسم حضور دارند سوال بپرسید که بانک‌ها که تنها وظیفه آن‌ها به شما ارائه تسهیلات و مشاوره است چه می‌کنند؟ می‌گویند در زمان تسویه باید ۸ وکیل و حسابرس و حسابدار با خود برده، اما باز هم کلاه به سرشان می‌رود.

وی بیان کرد: بانک‌ها وامی با بهره ۱۸ درصدی می‌دهند، اما در زمان تسویه با بهره حداقل ۲۷ درصدی مواجه می‌شوند. البته اگر جریمه تاخیر هم محاسبه کنیم بهره بدهی آن‌ها بیش از ۳۰ درصد است.

رییس خانه صمت ایران اظهار کرد: اگر خرج دولت زیاد است گناه ما در این میان چیست؟ یک دولت چند میلیونی را ما صد هزار کارخانه باید اداره کنیم؟ هر روز مالیات‌ها و روش‌های اخذ آن تغییر می‌کند. برای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بدهی تولیدکننده تمامی حساب‌ها را مسدود می‌کنند. آیا با چنین وضعی تولیدکنندگان می‌توانند موفق باشند و با دنیا رقابت کنند. این امکان وجود ندارد مگر آن که دولت با بخش خصوصی و تولیدکنندگان آشتی کند.

سهل‌آبادی بیان کرد: توصیه بنده به دوستان و فعالان صنعتی این است که، آن‌قدر به کار اهمیت ندهید که سلامتی خود را از دست بدهید. ما اقداماتی را انجام داده‌ایم که یک صنعتگر و کارآفرین در محل کار خود به صورت ادواری چکاپ شوند. درمان هم در کشور با چالش‌هایی همراه است. پرستاری را که هنوز کارانه دوران کرونا را دریافت نکرده چطور می‌تواند از ما پرستاری کند.

وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان هیات مدیره خانه صمت به خود می‌بالیم که در این شرایط سخت هنوز تولیدکنندگانی وجود دارند که در چنین همایش‌هایی خود را در معرض رقابت قرار می‌دهند.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده