تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۴۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۳۵۴۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی دولت مطرح کرد:

تولیدکنندگان شریک راهبردی دولت هستند

‌می‌متالز - «علی بهادری جهرمی» گفت: در واقع دولت می‌داند پیشران و موتور محرک کشور مجموعه‌های تولیدی هستند که توان کشور و ملت را در حوزه‌های مختلف افزایش داده و رشد و توسعه و تحول ایجاد می‌کنند.  

به گزارش می‌متالز، «علی بهادری جهرمی» دبیر و سخنگوی دولت در بیست‌و‌یکمین جشنواره تولید ملی-افتخار ملی اظهار کرد: دولت سیزدهم به جامعه تولیدی نگاهی دارد که مقام معظم رهبری برای تمامی دولت‌مردان ادوار‌های گذشته مشخص کرده‌اند و حقیقتا تولیدکنندگان را بازوان توان‌افزای کشور می‌داند.

وی ادامه داد: نگاه دولت این نیست که توان مولفه قدرت، حل مساله از برون‌مرز‌ها ایجاد می‌شود. بلکه تنها بر تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی حساب باز کرده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در واقع دولت می‌داند پیشران و موتور محرک کشور مجموعه‌های تولیدی هستند که توان کشور و ملت را در حوزه‌های مختلف افزایش داده و رشد و توسعه و تحول ایجاد می‌کنند. 

سخنگوی دولت بیان کرد: با چنین نگاه، تلاش مستمری که در این دو سال انجام گرفته است آن بوده که علی‌رغم آنکه هم بدنه اداری و نظام بروکراسی بسیار اذیت‌کننده و مزاحم رشد بود و مانع ایجاد می‌کرد و همین طور تحریم‌های بیرونی نیز مانعی‌ای بود، اما سعی بر آن بود در حد توان سنگ را از جلوی پای تولیدکنندگان برداریم. 

به گفته بهادری جهرمی، در حوزه‌های مختلف تلاش بر آن بود تا با کمک خود تولیدکنندگان بیش از ۶۵۰۰ کارگاه و کسب‌و‌کار تعطیل و نیمه‌تعطیل فعال شوند. این همه تلاش تولیدکنندگان بود و دولت تنها سعی کرد همکار شما باشد و به جای اصلی خود باز گردد.

وی افزود: دولت تلاش کرد به جای اداره کردن اقتصاد به جایگاه خود بازگردد. در کنار آن تکالیف نظارتی آن هم برای حفظ موانع را در دستور کار داشت تا بتواند حمایت‌کننده باشد.

تولیدکنندگان شریک راهبردی دولت هستند

سخنگوی دولت همچنین بیان کرد: رییس‌جمهور هر چند وقت یک‌بار با تولیدکنندگان درباره مسائل و مشکلاتی که وجود دارد جلسه دارند، زیرا این مسائل باید حل شوند.

جهرمی ادامه داد: تنها چند روز پس از دیدار مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان، دولت پس از ۱۲ سال آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ قانون بهبود فضای کسب‌و‌کار را تصویب کرد. در واقع با مشورت شورای گفتگو و نمایندگان تولیدکنندگان ابلاغ شد که هیچ بخش دولتی در ابتدا نمی‌تواند یک قاعده را تغییر دهد، زیرا تولیدکننده یک پیش‌بینی را انجام داده و مبتنی بر آن پیش‌بینی سرمایه‌گذاری‌ای را انجام داده است. در این زمینه زمان‌بندی‌هایی مشخص شد که شامل عرضه منابع انرژی، وضع عوارض و ... می‌شود. یعنی باید از قبل در پیش‌نویس مشورت شده و درباره زمان‌بندی اجرای آن اطلاع‌رسانی شود.

سخنگوی دولت اظهار کرد: اما در مرحله دوم تلاش بر این است که بانک‌ها را به سمت تولیدکننده سوق دهیم. مسائل و مشکلات تولیدکنندگان با شبکه بانکی را به خوبی در جریان هستیم. متاسفانه هدایت نقدینگی ما چندان به سمت تولید واقعی نیست. سیاست دولت در جهت اصلاح این رویه بوده و خواهد بود. بدون شک شبکه بانکی باید این بیماری چند ده ساله خود را درمان کند و در خدمت تولیدکننده باشد. بانکی که در خدمت تولیدکننده نیست نه تنها هم‌افزایی در اقتصاد کشور نمی‌کند بلکه در بیشتر موارد مخرب و عامل ایجاد تورم می‌شود. دولت بر این نگاه مصمم است تا این موضوع را اصلاح کند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تولیدکنندگان، فعالان تجاری و اقتصادی یکی از مولفه‌های قدرت در کشور هستند. دولت این بخش را اصلی‌ترین شریک راهبردی خود در خدمت به مردم می‌داند. تولیدکنندگان بسیار بیشتر و بهتر از بدنه اجتماعی مردم، دشمنی با کشور ما و تحریم‌های ظالمانه را لمس می‌کنند. به شما که مولد بخش اقتصادی هستید اجازه ورود تجهیزات و تکنولوژی را نمی‌دهند. ما در این چند سال که دولت سیزدهم حضور دارد از کمک بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم.

سخنگوی دولت افزود: تولیدکنندگان می‌دانند تحریم‌ها چطور به اقتصاد و تولید مردم ضربه می‌زنند و تجربه کرده‌اید که غرب چگونه از شلوغی‌های خیابانی و خلوتی پای صندوق‌ها، بهانه برای تشدید تحریم‌ها و ضربه به مردم می‌کند. 

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان می‌توانند به رساندن پیام دولت به بدنه اجتماعی مردم کمک کنند تا حضور همگانی پای صندوق‌های رای تقویت‌کننده اقتصاد کشور باشد.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

تولیدکنندگان شریک راهبردی دولت هستند

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده