تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۴۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز کنفرانس وزارتی سازمان تجارت‌ جهانی در ابوظبی با حضور ۱۷۵ هیات

‌می‌متالز - معاون کسب‌وکار‌های بین‌المللی سازمان توسعه‌تجارت ایران با اشاره به آغاز کنفرانس وزارتی سازمان تجارت‌جهانی در ابوظبی و اهمیت آن، از حضور وزیر صمت، معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه‌تجارت ایران و برخی دیگر از مدیران و فعالان عرصه تجارت کشور در این کنفرانس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدصادق قنادزاده با بیان اینکه ابوظبی میزبان فعالیت‌های سیزدهمین کنفرانس وزارتی سازمان تجارت‌جهانی با حضور ۱۷۵هیات است، گفت: وزرای بازرگانی و مسوولان بلندپایه‌ای از سراسر جهان در این کنفرانس حضور دارند و درباره قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های تجارت‌جهانی و بازسازی آینده آن رایزنی خواهند کرد.

به گفته او فعالیت‌های سیزدهمین کنفرانس سازمان تجارت‌جهانی امروز در ابوظبی آغاز شد و تا ۲۹ فوریه ادامه خواهد داشت. قنادزاده افزود: حاضران در کنفرانس وزارتی سازمان تجارت‌جهانی، به‌دنبال استفاده از دستاورد‌های دوازدهمین کنفرانس تجارت‌جهانی هستند که دستاورد‌های بزرگی در حوزه شیلات، امنیت غذایی و تجارت الکترونیک بود. معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌المللی سازمان توسعه‌تجارت ایران با اشاره به اینکه سازمان تجارت‌جهانی، در سال‌۱۹۹۵ تاسیس شده و ناظر بر قوانین و مقررات تجارت‌جهانی است، ادامه داد: کنفرانس وزارتی تجارت‌جهانی نیز هر دو سال یک‌بار برای تصمیم‌گیری و با هدف بررسی و نوسازی و گسترش معاهده‌هایی که نظام تجارت‌جهانی را شکل می‌دهد، برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به‌همراه مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه‌تجارت ایران و همچنین رضا عامری سفیر ایران در امارات و برخی از مشاوران و مدیران ذی‌ربط وزارت صمت و وزارت امورخارجه در این کنفرانس وزیر صمت را همراهی کردند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده