تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۳۴۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خرید طلا سود دارد؟/ پیش‌بینی مهم از آینده بازار سکه و طلا

‌می‌متالز - به گفته یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران خرید طلا و سکه همچنان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در میان‌مدت و بلندمدت است.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا و سکه این را با افزایش ۲۵ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار و ۲۰۰ هزار تومانی سکه امامی به پایان رساند. از هفته آینده عرضه سکه توسط بانک مرکزی آغاز می‌شود که به عقیده کارشناسان می‌تواند تغییرات قیمت بازار را کنترل کند حتی حباب سکه را نیز کاهش دهد.

عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: قیمت‌ها تغییرات آنچنانی در بازار نداشته است، دلار، انس جهانی ۲۰۲۵ دلار است طلا نیز بین ۱۲ میلیون ۳۸۰ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان نوسان دارد.

وی افزود: وضعیت بازار بد نیست خریدار است؛ اما خریدار بیشتر به سمت کالا‌هایی می‌رود که اجرت نداشته باشد به همین دلیل سراغ خرید طلای آب شده می‌رود، به همین دلیل بازار مصنوعات خوب نیست مردم از نظر اقتصادی دنبال این هستند که بیشتر کار سرمایه‌گذاری انجام دهند کالایی که کمتر اجرت بدهند و بتوانند آن را بفروشند.

به گفته محمدولی به دلیل مناسب‌های این ماه، سکه‌های نیم و ربع نیز خریدار بیشتری داشت. این عضو اتحادیه طلا و جواهر درباره خرید سکه حباب‌دار نیز گفت: متاسفانه سکه حباب خودش را دارد به همین دلیل نمی‌تواند ارمغان خوبی برای خریداران داشته باشد، چون حتما روزی حباب سکه شکسته می‌شود و حباب قیمتی از بین می‌رود.

وی درباره عرضه سکه‌های بانک مرکزی و تاثیر آن در بازار طلا نیز اظهار داشت: عرضه‌ها در مقاطع کوتاه می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند، اما در میان‌مدت نمی‌تواند برای کاهش قیمت‌ها بازار مفید باشد این امر طبیعی است، چون اقتصاد ما بر پایه تولید و صنعت نیست.
محمدولی گفت: تقریبا در همه ادوار گذشته در پایان سال شاهد تغیراتی در قیمت‌ها بودیم امسال نیز جدای از این سال‌ها نیست، اما امسال به دلیل تورمی که وجود دارد همچنین هزینه‌های جاری مردم و اقتصاد خانوار استقبال خوبی از بازار را شاهد نیستیم.

این فعال بازار طلا درباره آینده بازار نیز گفت: به دلیل تورمی که وجود دارد طبیعی است شاهد افزایش قیمت همه کالا‌ها باشیم و احتمال دارد روند افزایشی بین ۱۵ تا ۲۵ درصدی در بازار رخ دهد.
وی با بیان این که دغدغه مردم این است که پول خود را به چه کالایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کنند، افزود: معتقدم بازار طلا مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری‌های خرد در میان و بلند است. در کوتاه‌مدت مردم برای طلا ورود نکنند، چون ریسک دارد و احتمال دارد ضرر کنند.
به گفته محمدولی سکه‌های گرمی و ربع بیشترین حباب را دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده