تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۱۰۱۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا هفته جاری

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی با توجه به نوسانات قیمت ارز و خبر‌های سیاسی و اقتصادی در جهان طی هفته جاری افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، در حالی که این مدت با نوسانات جدی نرخ ارز همراه بوده، به نظر می‌رسد در آستانه انتخابات، تمایل مردم به حضور در بازار‌های مالی کاهش یافته و مردم فعلا دست نگه داشته‌اند تا نتایج اخبار و حواشی سیاسی تکلیف بازار طلا و ارز را مشخص‌تر کند، اما به دلیل همین اخبار، قیمت‌ها در این بازار در طول هفته‌ای که گذشت دستخوش تغییرات شد.

به گفته نادر بذرافشان؛ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر انس طلای جهانی در هفته‌ای که گذشت، تنها با افزایش دو دلاری روبرو شد، اما در بازار‌های داخلی با توجه به نوسانات قیمت ارز و خبر‌های سیاسی و اقتصادی در جهان، شاهد افزایش قیمت‌ها بوده ایم.

با توجه به اینکه در این روز‌ها شاهد نوسانات در نرخ ارز هستیم، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با نوساناتی بین کانال ۹ تا ۱۰ میلیون تومانی در هفته گذشته در رفت و آمد بود؛ به طوری که از آغاز هفته هر قطعه سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان فروخته شد و در آخر هفته این قیمت در کانال قیمتی ۱۰ میلیون تومان ایست کرد.

در این مدت، نیم سکه نیز همانند سکه امامی با تغییراتی همراه بود و در طول هفته با افزایش ۴۵۰ هزار تومانی همراه شد و در پایان هفته به رقم ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. همچنین ربع سکه با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی در آخرین روز هفته به رقم ۳ میلیون ۷۰۰ هزارتومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ابتدای هفته گفته بود با افزایش قیمت جهانی طلا، روند کاهشی قیمت طلا و سکه متوقف شده است، ولی به طور کلی روال طبیعی است و شوک قیمتی نداریم. با این حال، هر مثقال طلا که در ابتدای هفته ۴ میلیون و ۷۰ هزار تومان بود، در پایان هفته و در روز پنج شنبه ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان معامله شد و ۲۴۰ هزار تومان رشد را نسبت به آغاز هفته تجربه کرد.

حالا باید دید در حالی که قیمت انس جهانی طلا که در آغاز هفته ۱۸۳۰ دلار بود و در پایان هفته به همین نرخ بازگشت چه تاثیری روی قیمت طلای داخلی می‌گذارد. هر چند باید نیم‌نگاهی نیز به اخبار انتخابات داشت.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده