تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۳۴۴۸۱
سرویس خبر : انرژی
فدراسیون صادرات انرژی ایران و انجمن متخصصان انرژی روسیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

خیز صنایع انرژی ایران برای ورود مجدد به بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران و انجمن متخصصان صنایع نفت، پتروشیمی و برق فدراسیون روسیه در حاشیه برگزاری اجلاس مشترک دو کشور در ایران، یک تفاهم‌نامه برای همکاری در ورود به بازار‌های جهانی از طریق روسیه و حضور مشترک در بازار‌های منطقه امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فدراسیون صادرات انرژی ایران و انجمن متخصصان صنایع نفت، پتروشیمی و برق فدراسیون روسیه، دو طرف آمادگی خود را برای مشارکت صنایع دو کشور در سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این تفاهم‌نامه روز چهارشنبه ۹ اسفندماه در حاشیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه که در تهران برگزار شد، میان حمیدرضا صالحی، رئیس هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی ایران، و دیمیتری شارونوف، رئیس انجمن متخصصان صنایع نفت، پتروشیمی و برق فدراسیون روسیه، در حضور وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر روسیه به امضا رسید.

حمیدرضا صالحی، رئیس هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران، با بیان اینکه طبق این تفاهم‌نامه، ظرفیت و توانمندی شرکت‌های ایرانی فعال در صنایع نفت، گاز و برق و همین‌طور انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق روسیه به بازار‌های جهانی معرفی و عرضه خواهد شد، تصریح کرد که بر اساس مذاکرات صورت گرفته، امکان حضور شرکت‌های ایرانی در بازار انرژی دیگر کشور‌ها که روس‌ها پیش از این در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نیز حضور مشترک در بازار‌های سوم تسهیل می‌شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار بنگاه اقتصادی در ایران در حوزه انرژی فعال هستند، افزود: شرکت‌های بخش خصوصی ایران فرصت انتقال تکنولوژی و دانش فنی خود به دیگر بازار‌ها را دارند از این رو، در راستای این تفاهم‌نامه می‌توان مسیر ورود گسترده صنایع انرژی ایران در بازار‌های جهانی را هموار کرد.

به گفته صالحی، استفاده صنایع انرژی ایران از دانش فنی شرکت‌های روسیه در برخی حوزه‌ها از جمله ال‌ان‌جی و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و بخاری در قالب این تفاهم‌نامه امکان‌پذیر شده‌است.

خیز صنایع انرژی ایران برای ورود مجدد به بازار‌های جهانی

خیز صنایع انرژی ایران برای ورود مجدد به بازار‌های جهانی

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده