تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۳۴۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشدید نظارت‌ها برای مقابله با کم فروشی اصناف

‌می‌متالز - مدیرکل استاندارد استان تهران از تشدید طرح ویژه سازمان ملی استاندارد ایران برای مقابله با کم‌فروشی در اصناف خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین طاهری اظهار کرد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، بازرسان استاندارد با بازرسی میدانی وسایل توزین در اصناف، بر عملکرد کلیه وسایل توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی، نظارت می‌کنند.

طاهری ادامه داد: این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، با هماهنگی‌ها و تعاملات بین دستگاهی در استان تهران و با نظارت بر ترازو‌های سبک اصناف و مکان‌هایی بدین شرح در دستور کار قرار گرفته است: میوه و تره‌بار، فروش آش و حلیم، سوپر مارکت و خواربار فروشی، قصابی و پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، طلا و جواهر، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های مناسبتی.

وی اضافه کرد: این نظارت‌ها همچنین بر نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع و CNG، ترازو‌های گمرک، ترازو‌های فرودگاهی اعمال می‌شود.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به اجرای این طرح در بازه زمانی ۲۲ اسفند سال‌جاری الی ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۳، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون، بازرسان استاندارد ۳۵ هزار مورد بازرسی از وسایل توزین اصناف داشته‌اند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده