تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۳۵۱۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چوب دو سر طلای ممنوعیت صادرات فلزات کمیاب چین

‌می‌متالز - شاخص فلزات کمیاب MMI، افت ماهانه قابل توجهی را تجربه کرد و ۲۴.۷۳ درصد کاهش یافت. به جز اکسید سریم، تمام اجزای شاخص یا سقوط کردند یا رشدی نداشتند. تقاضای پایین دستی ضعیف‌تر از حد پیش‌بینی شده منجر به افت شاخص فلزات خاص شد.

به گزارش می‌متالز، عامل مهم دیگری که بر قیمت این عناصر کمیاب تأثیر می‌گذارد ناشی از ادامه استخراج آنها در خارج از چین است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که چنین تغییراتی در تولید و لجستیک فلزات کمیاب همچنان بر این شاخص در کوتاه‌مدت و بلندمدت تأثیر می‌گذارد.

چین از لحاظ تاریخی بزرگترین تولید کننده فلزات کمیاب در جهان بوده و سهم قابل توجهی از بازار جهانی را در اختیار دارد. با این حال، نگرانی‌ها در مورد هژمونی چین همچنان کشور‌هایی مانند ایالات متحده را مجبور می‌کند تا به دنبال تامین‌کنندگان جایگزین خاک‌های کمیاب باشند.

اقدام اخیر چین برای ممنوعیت صادرات برخی از این فلزات و فناوری آنها همچنان پیامد‌های مهمی در داخل و خارج از کشور دارد. ممنوعیت صادرات به چین اجازه می‌دهد تا با محدود کردن صادرات فناوری ضروری مورد استفاده برای پردازش و تولید، مزیت رقابتی خود را در این بازار حیاتی حفظ کند.

از سوی دیگر، چین ممکن است به دلیل این محدودیت‌های صادراتی آسیب ببیند، که می‌تواند توافق‌های تجاری و روابط سیاسی با سایر کشور‌ها را تحت فشار قرار دهد. محدودیت‌های صادراتی بر روی فناوری فلزات کمیاب ممکن است منجر به درگیری‌های تجاری و سایر مشکلات با کشور‌هایی شود که برای کاربرد‌های صنعتی مختلف به این محصولات وابسته هستند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده