تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۳۶۳۲۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

هیچ محدودیتی برای تقاضای جهانی مس وجود ندارد

‌می‌متالز - در حال حاضر مس با چالشی روبرو است که رحیم آن را مشکل ۳۰-۴۰-۵۰ توصیف کرد.

به گزارش می‌متالز، اقتصاددان ارشد گروه ترافیگورا، در مصاحبه‌ای گفت جهان به طور فزاینده‌ای به مس نیاز خواهد داشت تا نیاز‌های انتقال انرژی را برآورده کند.

ترافیگورا این غول تجارت کالا و لجستیک مالک یا پیمانکار معادن نیست، اما در پروژه‌های معدنی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند.

سعد رحیم، در کنفرانس CERAWeek که توسط S&P Global برگزار شد، تاکید کرد: که ترافیگورا در حال همکاری با طرف‌های مقابل و تولیدکنندگان است تا به ایجاد روابطی کمک کند که می‌تواند بین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پل ارتباطی برقرار نماید.

این شرکت سابقه‌ای طولانی در تشویق عرضه آنلاین دارد، از جمله در بخش نفت، زمانی که شرکت‌ها برای پیش پرداخت‌ها یا معاملات مالی به کمک نیاز دارند.

رحیم گفت: این شرکت یک صندوق اعتباری در بازوی مدیریت دارایی خود دارد که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به تأمین مالی پروژه دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: «اگر شرکت‌ها نتوانند به منابع مالی دسترسی پیدا کنند، شاید بتوانیم نقشی را در آنجا ایفا کنیم و به برخی از پروژه‌هایی که فکر می‌کنیم باید اجرا شوند، اجازه می‌دهیم تا اجرا شوند. ما اپراتور نیستیم، اما می‌خواهیم مطمئن شویم که عرضه کافی در دنیا برای این کار وجود دارد.»

در حال حاضر مس با چالشی روبرو است که رحیم آن را "مشکل ۳۰-۴۰-۵۰" توصیف کرد

هر پروژه مس به طور متوسط حدود ۳۰ درصد کوچک‌تر از دهه گذشته است. بنابراین، شما به پروژه‌های بسیار بیشتری نیاز دارید و برخی از آنها، به دلیل مقیاس، توسط اپراتور‌هایی اجرا می‌شوند که مقیاس یا سابقه‌ای که برخی از ماینر‌های بزرگ داشته‌اند را ندارند.

شما یک مشکل ۴۰ درصدی دارید، و آن این است که میانگین هزینه شما، حداقل در بخش سرمایه، حداقل ۴۰ درصد بیشتر از قبل است. ۵۰ درصد این است که اکنون حداقل ۵۰ درصد بیشتر طول می‌کشد تا این پروژه‌ها اجرا شوند.

یکی از مشکلات احتمالی زمان لازم برای به تولید رسیدن پروژه‌ها است. ریچارد ادکرسون، رئیس و مدیرعامل Freeport-McMoRan گفت صدور مجوز یک مشکل واقعی برای پروژه‌های معدنی مس و دیگر معادن است. او از سیاستمداران خواست اقدام عملی برای حل و فصل این چالش انجام دهند.

رحیم گفت: موضوع دیگر، سرمایه‌گذاری کم است، جایی که شرکت‌ها بازخرید و سود سهام را بر سرمایه‌گذاری دارایی‌ها اولویت می‌دهند.

رحیم انتظار دارد شکاف عرضه و تقاضای مس تا سال ۲۰۳۰ بین ۵ تا ۶ میلیون تن باشد.

بر اساس گزارش تحلیل بازار، برای ملموس‌تر شدن این موضوع در زمینه بازار نفت، می‌توانم بگویم که مانند ایجاد حفره ۲۰ میلیون بشکه‌ای در روز در بازار نفت است، درست است؟ رحیم گفت این چیزی است که شما از دست می‌دهید. گویی عربستان سعودی و روسیه را همزمان از دست دادید. مشکل این است که، برای مثال، حداقل در نفت، شما منبعی دارید که می‌توانید نسبتاً سریع آن را به دست آورید ولی شما آن را در مس ندارید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده