تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۳۶۳۵۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بورس فلزات لندن اعلام کرد؛

جده، نقطه تحویل جدید مس و روی شد/ عربستان در مسیر تحقق اهداف ۲۰۳۰

‌می‌متالز - بورس فلزات لندن (LME) قصد دارد جده را به عنوان یک نقطه تحویل جدید برای مس و روی، مشروط به یک مشاوره کوتاه در مورد یک تغییر فنی در چارچوب مکان انبار LME اعلام کند.

به گزارش می‌متالز، بورس فلزات لندن (LME) قصد دارد جده را به عنوان یک نقطه تحویل جدید برای مس و روی، مشروط به یک مشاوره کوتاه در مورد یک تغییر فنی در چارچوب مکان انبار LME اعلام کند.

متیو چمبرلین، مدیرعامل LME، اظهار داشت: ما متعهد به توسعه شبکه انبار LME هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که حداکثر اتصال جهانی را برای جامعه فلزات فراهم می‌کنیم. عربستان سعودی یک مرکز جهانی فلزات است که دارای اهمیت فزاینده‌ای است و جده به طور کامل با معیار‌های عملیاتی و لجستیکی برای مکان‌های انبار جدید سازگاری دارد.

فاروق شیخ، مدیرعامل LogiPoint، اظهار داشت: ما از قصد LME برای انتخاب جده به عنوان یک نقطه تحویل LME جدید برای مس و روی استقبال می‌کنیم و بسیار خرسندیم که بندر اسلامی جده و منطقه صادرات مجدد با استاندارد‌های دقیق LME مطابقت دارد.

فهرست جده یک نمونه عالی از اجرای برنامه توسعه صنعتی و لجستیک ملی ۲۰۱۹ (بخشی از چشم‌انداز عربستان ۲۰۳۰) است که هدف آن تبدیل عربستان سعودی به یک بازیگر جهانی پیشرو در بخش انرژی، معدن، لجستیک و صنعت است.

ما مشتاقانه منتظر آینده طولانی همکاری با LME و توسعه بیشتر روابط خود با جامعه بین المللی فلزات هستیم تا جده و پادشاهی عربستان سعودی را به مرکز لجستیکی فلزات اصلی در خاورمیانه، شمال و شرق آفریقا تبدیل کنیم.

مشاوره‌ی مذکور، پیشنهاد می‌کند یک بند کلی در سیاست LME در مورد تأیید مکان‌ها به عنوان نقاط تحویل مربوط به ورشکستگی انبار اصلاح شود. یک عنصر کلیدی این خط‌مشی این است که اطمینان حاصل شود که در صورت ورشکستگی انبار، صاحبان فلز می‌توانند به راحتی به فلز خود دسترسی داشته باشند. اصلاحیه پیشنهادی به منظور روشن کردن این موضوع است که برخی از حوزه‌های قضائی ممکن است به حکم دادگاه برای اجازه خروج فلز نیاز داشته باشند - و LME معتقد است که این امر قابل قبول است، مشروط بر اینکه نگرانی در مورد سرعت یا اثربخشی روند دادگاه وجود نداشته باشد.

این مشاوره در ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ بسته خواهد شد و با توجه به بازخورد، تغییر خط مشی اعمال خواهد شد. سپس قصد LME این است که جده را به عنوان نقطه تحویل وارد فهرست خود کند. طبق روند معمول برای لیست‌های مکان، جده سه ماه پس از تأیید اولین شرکت انبار در آن مکان فعال می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده