تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۳۷۹۶۹

امضای تفاهم‌نامه مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری

می متالز - تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک بین معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امروز با حضور شهرام آدم‌نژاد و سیدعلی اکرمی‌فر به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری

به گزارش می متالز، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سیدعلی اکرمی‌فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار داشت: حوزه حمل‌ونقل از پیشران‌های اساسی کشور برای خروج از شرایط بحرانی، تحریم و بن‌بست‌ها است. 

وی ادامه داد: ایران موقعیت جغرافیایی خاصی دارد و حمل‌ونقل از پیشران‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با بیان اینکه این مرکز دبیرخانه فعالیت IP در کشور است گفت: در رابطه با اینترنت اشیاء و پدیده‌ها رویکرد جدیدی در حال وقوع در کشور است و هوشمندسازی از اجزای آن است. کارگروه دبیرخانه در حوزه حمل‌ونقل و هوش مصنوعی در این مرکز فعال است. 

اکرمی‌فر ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها در حوزه هوشمندسازی، فناوری و اینترنت اشیاء ما تلاش می‌کنیم، همه ظرفیت‌های خود را در خدمت این تفاهم‌نامه قرار دهیم. 

وی بیان کرد: در حوزه قطارهای برقی مسأله مهم تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در این موضوع است.

 رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: در ارتباط با این مرکز و همکاری با وزارت راه باید گفت: ما پیش از این سال‌ها در حوزه حمل‌ونقل هوایی با سازمان هواپیمای کشوری و شرکت‌های هواپیمایی همکاری داشته‌ایم و نیازهای حوزه هوایی از کشورهای مختلف تأمین شده است و در این حوزه کارگروهی فعال از گذشته داریم.

عناوین برگزیده