تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۴۰۹۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن: صعود به اوج قیمت 62 ماهه/کاهش موجودی سنگ آهن در بنادر چین از 160 به محدوده 120 میلیون تن

می متالز - سنگ آهن همچنان شاهد محدودیت عرضه و رشد تقاضای چین است. شاخص قیمت عیار 62% امروز پنجشنبه 3.56 دلار افزایش یافت و به 110.2 دلار رسید که بالاترین سطح ار آوریل 2014 است.
سنگ آهن: صعود به اوج قیمت 62 ماهه/کاهش موجودی سنگ آهن در بنادر چین از 160 به محدوده 120 میلیون تن

به گزارش می متالز به نقل از کامودیتی، پرمیوم سنگ آهن در بنادر چین صعودی است و برای محموله های تحویلی ماه آینده صحبت از 3.8 دلار تا 4 دلار می شود که از 3.7 دلار فعلی بالاتر بوده و نشانه تداوم کسری عرضه است. برخی بازرگانان در بنادر استرالیا از فروش محموله ها خودداری کرده و منتظر قیمت های بهتر هستند.

تانگشان قلب فولادسازان چین نیز امروز جریان الکتریسیه را به 86 تولیدکننده کنسانتره این ناحیه قطع کرد تا فرایند بازرسی و صدور مجوز سلامت و HSE واحدهای سنگ آهن کامل شود. این موضوع باعث تحریک قیمت های سنگ آهن پرعیار وارداتی در بنادر این کشور بود.

در بازار خبرهایی از رشد تولید شرکت وله بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا به گوش می رسد. صحبت از بازگشایی معدن 30 میلیون تنی Brucutu به مدار به روش فناوری خشک بجای تر است به گونه ای که نگرانی از سد باطله را از بین ببرد.

Metal Bulletin: July-loading Capesize cargoes of Pilbara Blend fines traded at a premium of $3.8-4$/ton in the afternoon, compared with a tradable level of about $3.7 a day earlier, and traded level around $2.5 at the end of last month

 

مروری بر روند تغییر موجودی انبارهای سنگ آهن در بنادر چین

سنگ آهن استرالیا در بنادر چین با شتاب بالا در حال مصرف و تخلیه است. بعلاوه سنگ آهن کمتری از مبدا سایر کشورها به چین حمل شده است. 

سنگ آهن برزیل هم آن قدر گران است که با توجه به مارجین پایین فولادسازان چین، مشتری کمتری دارد.

 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده