تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۴۳۴۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

استان یزد قطب تامین خوراک اولیه معدنی و قلب استراتژیک کشور است

می متالز - محمد رضا علمدار یزدی گفت: استان یزد با تامین بیش از ۵۰ درصد خوراک معدنی، قطب تامین خوراک اولیه معدنی کشور است.
استان یزد قطب تامین خوراک اولیه معدنی و قلب استراتژیک کشور است

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در حاشیه پنجمین همایش ملی نقش معدن در توسعه کشورگفت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است که با تامین بیش از ۵۰ درصد خوراک معدنی کشور علاوه بر اینکه قطب تامین خوراک اولیه معدنی است به عنوان قلب استراتژیک کشور بشمار می آید.

علمدار یزدی ادامه داد: از تعداد سه هزار و ۲۵۹ فقره پروانه بهره برداری صادر شده در بخش صنعت استان یزد، هزار و ۶۱ پرونده مربوط به بخش معدن است و این بخش توانسته ۴۵ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه در استان یزد بیش از هزار پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا ۶۰ درصد داریم گفت: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان برای اجرایی شدن این طرح‌ها و پروژه‌ها؛ که قسمت عمده‌ی این پروژه‌ها مربوط به صنایع معدنی می باشد سرمایه گذاری شده است.

علمدار یزدی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی برای تسریع در صدور مجوز‌های معدنی استان انجام شده است خاطرنشان کرد: استان یزد برای چندمین سال متوالی رتبه اول تسریع در صدور مجوز را کسب کردیم و در حال حاضر در برخی از موارد در مدت زمان کمتر از ۱۰ دقیقه مجوز بهره برداری از معدن را صادر می‌کنیم و این اقدام سبب می‌شود سرمایه گذار هیچ گونه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشد.

رئیس سازمان صمت یزد ادامه داد: در پایان سال ۹۶ و اوایل سال۹۷، برای ۱۵۴ معدن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بخشودگی جرایم مالیاتی را تصویب کردیم که در واقع این اقدام یک سیاست دو جانبه است که هم به نفع وصول بیت المال است و هم یک امتیاز برای معدنداران محسوب می‌شود.

علمدار یزدی با بیان اینکه استان یزد از لحاظ تایید ثبت سفارش‌ها رتبه چهارم کشوری را دارد گفت: با اعتماد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با پیگیری استاندارمحترم یزد، عملیات ثبت سفارش‌ها که پیش از این در تهران انجام می‌شد به استان تفویض داده شد و کاری که برای ثبت آن به یک دوره 30 روزه نیاز داشت تنها ظرف مدت یک روز در استان انجام می‌شود.

عناوین برگزیده