تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۳
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۴۴۱۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش 18 درصدی تولید مس فصل نخست سال جاری کودلکوی شیلی نسبت به دوره مشابه سال گذشته

می متالز - غول مس شیلی، کودلکو، روز پنجشنبه گفت که این شرکت 342 هزار تن مس در معادن خود در فصل نخست تولید کرد که 18 درصد نسبت به تولید دوره مشابه سال گذشته تنزل داشت.
کاهش 18 درصدی تولید مس فصل نخست سال جاری کودلکوی شیلی نسبت به دوره مشابه سال گذشته

به گزارش می متالز، این شرکت گفت سود پیش-مالیاتی اش در دوره ژانویه-مارس امسال 372 میلیون دلار بوده، که 312 درصد پایین تر از رقم سود فصل نخست 2018 می باشد، و هزینه تولید هر پوند از این فلز در این سه ماهه برابر با 1.347 دلار بوده، که 3/0 درصد کمتر از هزینه دوره مشابه سال گذشته می باشد. کمیسیون مس دولتی شیلی، کوچیلکو، پیشتر در ماه جاری گفت تولید مس در معادن بزرگ شیلی در فصل نخست امسال به خاطر انبوهی از مسائل عملیاتی، بارانهای شدید و روند نزولی عیارهای سنگ معدن در بزرگترین معادن شدیداً پایین آمده است.

مدیر عامل کودلکو، نلسون پیثارو، پس از انتشار این نتایج پیش بینی کرد که قیمت مس به نوسان خود ادامه بدهد و گفت او انتظار ندارد این قیمت طبق برآورد پیشین کودلکو به متوسط 3 دلار برای هر پوند برسد. پیثارو همچنین گفت او مطمئن است هنوز هم می توان به توافقی با کارگران سه اتحادیه در معدن چوکوئیکاماتای شرکت، پس از آنکه آنها در روز چهارشنبه طی یک رأی گیری پیشنهاد قرارداد کاری نهایی کودلکو را رد کردند، دست یافت. این اتحادیه ها یا شرکت می توانند خواهان میانجیگری دولت بشوند که به طور بالقوه از اقدام به اعتصاب کارگران جلوگیری خواهد کرد. کودلکو در تلاش برای تبدیل عملیات روباز معدن یکصد ساله چوکوئیکاماتای خود به یک عملیات زیر زمینی ست. این برنامه بخشی از یک پروژه سرمایه گذاری نوسازی 39 بیلیون دلاری در عملیاتهای اصلی کودلکوست زیرا این شرکت قصد دارد علی رغم سیر نزولی عیارها در این معادن سطح تولید خود را حفظ نماید.

 

عناوین برگزیده