تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۴۶۳۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لزوم ساماندهی جاده کارخانه سیمان مهریز یزد

می متالز - فرماندار مهریز گفت: تردد وسائل نقلیه سبک و سنگین در جاده کارخانه سیمان این شهرستان زیاد است، برای رفاه حال مردم و پیشگیری از هرگونه حادثه باید این جاده ساماندهی شود و ۲ بانده شدن آن در دستور کار جدی راهداری استان یزد قرار گیرد.
لزوم ساماندهی جاده کارخانه سیمان مهریز یزد

به گزارش می متالز، رضا زارع زاده مهریزی سه‌شنبه شب در جلسه بررسی مشکل جاده دسترسی این واحد تولیدی شهرستان افزود: حل مشکل در گسترش فعالیت‌های این واحد تولیدی و سایر شرکت‌ها موثر است و همکاری و پیگیری اداره کل راهداری منطقه و حمایت استان موجب تسریع در ساماندهی این جاده می‌شود.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: موضوع ۲ بانده شدن جاده کارخانه سیمان پیگیری می‌شود.

علی علیخانی افزود: ساماندهی جاده و حل مشکل برای رونق تولید و کمک به تردد آسان و بی خطر مدنظر است.        

سالانه حدود یک میلیون تن سیمان در این واحد صنعتی شهرستان تولید که علاوه بر مصرف استان به کشورهای همسایه، آسیای میانه و خلیج فارس ارسال می‌شود.

کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، گرجستان و اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس از خریداران اصلی سیمان منطقه هستند.

کارخانه سیمان مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است.

مهریز ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال با چهار هزار کارگر دارد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

از مجموع راه‌های استان یزد، ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۶۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۷۴ کیلومتر راه آسفالته روستایی زیرپوشش اداره کل راهداری، حمل‌ و نقل جاده‌ای قرار دارد.

راه ۲ بانده جاده یا بزرگراهی است که دارای ۲ باند عبور مستقل و جداشده از هم است و  معمولاً حرکت در یک باند در جهت رفت و در باند مخالف در جهت برگشت است. 

عناوین برگزیده