تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۴۷۴۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حرکت به سمت کسب و کار بانکداری مبتنی بر دیجیتال یک ضرورت است

می متالز - حجت الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: حرکت به سمت کسب و کار بانکداری مبتنی بر دیجیتال یک ضرورت است.
حرکت به سمت کسب و کار بانکداری مبتنی بر دیجیتال یک ضرورت است

به گزارش می متالز، حجت الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که به اتفاق اعضاء هیات مدیره، مدیران ستادی و روسای ادارات مستقل این بانک در نشست با دکتر عباس معمار نژاد معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی و عباس مرادپور مدیر کل امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی در محل این وزارتخانه حضور یافتند.
در این نشست که با موضوع "بانکداری آینده و تحول دیجیتال" برگزار گردیده بود، دکتر عباس معمار نژاد معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ضمن تاکید بر این موضوع که در بانکداری دیجیتال کسب و کار و فرایند ها مورد توجه قرار می گیرد و این در حالی است که در بانکداری الکترونیک استفاده از فناوری برای خدمت به مردم مورد توجه بوده است اظهار داشت: در بانکداری دیجیتال بازیگران جدیدی برای عرصه ارائه خدمات بانکی اضافه می شوند و فعالیت و خدمات بانکی از سیستم بانکی به اکو سیستم بانکی رهنمون می شود و بر مبنای تعاملی که بین اجزاء و بازیگران این اکو سیستم ایجاد می‌شود زمینه ارائه خدمات بهتر فراهم می شود. وی در همین رابطه افزود: هدف از برگزاری این نشست تاکید بر ضرورت تغییر از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال، رسیدن به یک برداشت مشترک بین وزارت امور اقتصاد دارایی و شبکه نظام بانکی کشور و بررسی وضع موجود بانکداری الکترونیک برای اتخاذ یک استراتژی صحیح با رویکرد و کارکرد مشخصی برای اجرای این امر مهم می باشد.
در ادامه حجت الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: دوره ملاک قرار دادن مشاغل بانکی، تعداد پرسنل و تعداد شعب گذشته است و معیار توفیق و عدم توفیق کسب و کار بانکی و پیشرفت و موفقیت های آنان به مولفه های نظیر ابعاد و اندازه و ساختار مرتبط نمی‌گردد، بلکه به فعالیت‌های مبتنی بر بانکداری دیجیتال و نحوه و میزان مشارکت ذینفعان و احصاء منافع آنان می باشد. وی در این باره افزود: مزیت بانک توسعه تعاون بواسطه جوانی و برخورداری از نیروهای تحصیلکرده و متخصص باعث گردیده که از قابلیت و پتانسیل مناسب برای گذر از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و عبور از مرحله بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجتیال برخوردار باشد که در این راستا فعالیت بانک توسعه تعاون و شروع عملیات بانک با آغاز بانکداری الکترونیک و برخورداری از ظرفیت این نحوه از خدمات رسانی بانکی بوده است که امروز پس از ده سال این بانک از یک سامانه متمرکز بانکداری مناسب در جهت انجام عملیات و خدمات بانکی و خدمات رسانی به مشتریان بهره مند می باشد و مسلما این امر به عنوان مقدمه ای ارزشمند و پشتوانه ای اساسی برای ورود به مراحل جدید در عرصه نظام خدمات رسانی بانکی مبتنی بر دیجیتال محسوب گردد.
همچنین مهدیان گفت: این بانک تاکنون اقداماتی را در جهت حرکت به سمت بانکداری دیجیتال در قالب تعریف پروژه تدوین راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشکیل شورای تحول که یکی از نتایج این شورا تلاش در جهت تغییر مدل کسب و کار و انتخاب و انعقاد قرارداد با مشاورهای مرتبط با کسب و کار بانکداری دیجیتال بوده، انجام داده است و در این خصوص اظهار امیدواری کرد که در سایه تدوین یک سند راهبردی و متعاقب آن تعریف نقشه راه و برنامه ریزی مدون بتوان مدل کسب و کار بانکداری دیجیتال را با حمایت و راهبری وزارت امور اقتصاد دارائی به صورت بومی شده و مختص بانک توسعه تعاون را پیاده سازی کرد.
شایان ذکر است که در این نشست امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیات مدیره، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین حسن شریفی مدیر امور طرح و برنامه بانک توسعه تعاون مطالبی را در خصوص وضعیت موجود بانکداری الکترونیک بانک توسعه تعاون، ظرفیت های زیر ساختی و پتانسیل سامانه متمرکز و جامع بانکداری الکترونیک و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و بیان نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید مطالبی را ارائه نمودند.

عناوین برگزیده