تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۵۱۸
کد خبر: ۴۸۵۱۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تخصیص۳۰۰ میلیون دلار برای تولید لاستیک

نقش «پارتا» در تامین لاستیک سنگین

می متالز - نماینده مجلس از تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار برای واردات مواد اولیه موردنیاز تولید تایر خبر داد و و نقش شرکت فرابورسی مجتمع صنعتی آرتاویل تایر در تامین لاستیک سنگین را اعلام کرد.
نقش «پارتا» در تامین لاستیک سنگین

به گزارش می متالز، ولی ملکی درباره وضعیت تولید لاستیک گفت: اگر ارز مورد نیاز تولید لاستیک تامین شود، شرکت‌های  این صنعت می‌توانند 85 و 75 درصد تایر خودروهای سواری و سنگین را عرضه کنند و با راه‌اندازی خط تولید کارخانه آرتاویل تایر (که در فرابورس حضور دارد ) نیاز تایر خودروهای سنگین به صورت 100 درصدی در داخل تامین می‌شود.

وی افزود: کارگروه صنعت مجلس با حضور تولیدکنندگان، واردکنندگان و بانک مرکزی ، مشکل تامین ارز مورد نیاز این صنعت را بررسی کرد و مقرر شد 300 میلیون دلار برای تامین مواد اولیه وارداتی در نظر گرفته شود و بانک مرکزی، پرداخت و تخصیص این اعتبار را تضمین کرد.

این نماینده با اعلام پیگیری تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه هم توضیح داد: تولید تایر به کائوچو نیاز دارد و این ماده در داخل تولید نمی‌شود و باید وارد کرد اما با واردات مواد اولیه در هر کیلو سه دلار صرفه جویی شده، اشتغال افزایش پیدا کرده و رونق تولید پیدا می‌کند. به گفته ملکی ، قیمت لاستیک در بازار باید توسط سازمان حمایت ساماندهی شود .

براساس این گزارش، شرکت آرتا ویل تایر به همراه 5 شرکت دیگر از بهمن 93 به دلایلی چون زیان انباشته، سرمایه اسمی اندک، عدم توانایی در رسیدن به سودآوری، اطلاع رسانی بسیار ضعیف در ارایه گزارش های لازم و به موقع  از بورس حذف و از آبان 92 به بازار پایه ج منتقل شده است.

عناوین برگزیده