تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۵۰۴۴۷
یارمحمدی؛

دولت باید به تمامی ایرلاین ها اعم از خصوصی و دولتی سوبسید بپردازد

می متالز - عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای موارد زیادی یارانه آشکار و پنهان پرداخت می کند پس لازم است که یارانه شامل حال صنعت هواپیمایی نیز شود تا بتوانیم فشار را از مردم و صنعت هوایی کشور برداریم.
دولت باید به تمامی ایرلاین ها اعم از خصوصی و دولتی سوبسید بپردازد

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی؛ عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص علت افزایش قیمت بلیط هواپیما در تابستان با بیان اینکه سوالی با این مضمون از مهندس اسلامی، وزیر محترم راه و شهرسازی داشتم ولی تا به الان پاسخی دریافت نکرده ام  افزود: احتمال طرح این سوال در کمیسیون عمران مجلس در هفته آینده وجود دارد و پیرامون این موضوع در کمیسیون به بحث و گفتگو خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: انتقاداتی مبنی بر بالا بودن نرخ بلیط هواپیماها به دست ما می رسد و تلاش ما در کمیسیون بر این است که پس از بررسی این معضل و رسیدن به جوابی مطلوب، آن را به اطلاع مردم برسانیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ما استانی مرزی و در فاصله دور است که لازمه توسعه این استان صنعت گردشگری است که یکی از زیرساخت های گردشگری حمل و نقل هوایی است تا گردشگران بتوانند بدین طریق به استان سیستان و بلوچستان آمده  و در نتیجه سبب رونق اقتصادی منطقه هم شود. 

نباید در تابستان قیمت ها افزایش یابد

وی گفت: در تابستان و در فصول جابجایی حجاج نباید قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا کند و بایستی با مدیریت اصولی این مسئله را حل کنیم. دغدغه ما طی این 3 سال نیز در کمیسیون مدیریت و ساماندهی قیمت ها بوده است.

یارمحمدی با اشاره به اینکه مسئولین محترم سازمان هواپیمایی تا به الان پاسخ مقبولی در این راستا به ما نداده‌اند افزود: از وزارت راه و شهرسازی گلایه داریم و بعید می دانم که پس از طرح سوال بنده جواب قانع کننده ای از سوی سازمان هواپیمایی دریافت کنیم.

قبول داریم که در شرایط تحریمی قرار داریم و مشکلات در این خصوص زیاد است ولی دولت باید مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشد و ایرلاین های بخش خصوصی را ساماندهی کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما قبول داریم که در شرایط تحریمی قرار داریم و مشکلات در این خصوص زیاد است ولی دولت باید مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشد و ایرلاین های بخش خصوصی را ساماندهی کند.

الزام ارائه سوبسید به تمامی ایرلاین ها

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایرلاین‌های دولتی مثل هواپیمایی آسمان و ایران‌ایر مدیریت خود را اعمال می کنند و در صورت خسارت، با توجه به اینکه دولتی هستند به نحوی مدیریت کرده و ضرر و زیان خود را با دولت تسویه می کنند ولی شرکت‌های خصوصی زیربار این موضوع نمی روند که متضرر شوند پس اگر سوبسیدی داده می شود باید به تمام ایرلاین ها داده شود.

وی افزود: هزاران مورد وجود دارد که دولت بایت آن یارانه چه آشکار و چه پنهان پرداخت می کند پس لازم است که به این بخش نیز یارانه بدهند تا بتوانیم فشار را از مردم و صنعت هوایی کشور برداریم.

تاثیر مستقیم رونق گردشگری با ارزان بودن بلیط هواپیما

وی عنوان کرد:صنعت هوایی تاثیر زیادی در در رونق صنعت گردشگری کشور دارد و برای اینکه بتوانیم رونق گردشگری به ویژه در استان‌های مرزی و دور ایجاد کنیم بایستی توجه ویژه ای به صنعت هوایی داشته باشیم و لازمه آن ارزان بودن قیمت بلیط هواپیماست.

عناوین برگزیده