تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۵۲۷۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
پایان کار 80 کارگر معدن سرب و روی مهریز تایید شد

عدم انجام تعهدات دولت علت قطع همکاری با کارگران

می متالز - رئیس اداره کار مهریز گفت: مشکل معدن سرب و روی مهریز این است که حجم باطله برداری اش کم شده و یکسری قطعات کارخانه وارد نشده است و پیگیر هستیم تا کارجدیدی به این معدن واگذار شود و مشکلات کارگران بیکار شده نیز حل و فصل شود.
عدم انجام تعهدات دولت علت قطع همکاری با کارگران

به گزارش می متالز، خبری تحت عنوان 80 کارگر معدن سرب و روی مهریز در شبکه های مجازی مطرح شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز در همین رابطه گفت: ما هم خبر این اتفاق را شنیده ایم و به معدن هم اعلام کرده ایم به هیچ عنوان با کارگران تسویه نکند.

دهقانی افزود: حدود 80 کارگر این معدن از ابتدای شهریور بیکار شده اند که جلسه ای در اسرع وقت برای بررسی این موضوع با مسئولان معدن برگزار و ان شالله مشکل حل خواهد شد.

وی ادامه داد: البته مشکل معدن و کارفرما این است که حجم باطله برداری اش کم شده و یکسری قطعات کارخانه وارد نشده است و پیگیر هستیم تا کارجدیدی به این معدن واگذار شود و مشکلات کارگران بیکار شده نیز حل و فصل شود.

یک منبع آگاه نیز به خبرنگار یزدرسا گفت: علت اصلی قطع همکاری تعدادی از کارگران بومی و غیر بومی این معدن عوض شدن پیمانکار بوده است.

وی ادامه داد: طبق تعهدات دولت بنا بوده تا کارخانه در کنار باطله برداری، فعالیت های دیگری مانند بهره برداری و ایجاد خط تولید جدید را داشته باشد اما این امر محقق نشده، به همین دلیل پیمانکار معدن را واگذار و پیمانکار دیگری عهده دار کار شده است.

وی افزود: در حال حاضر کاری وجود ندارد و حجم کار کم شده به همین دلیل به این تعداد کارگر گفته اند که از ابتدای شهریور سرکار نیایند.

عناوین برگزیده