تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۵۴۸۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام مطرح کرد:

ظرفیت استخراج اسمی 14 میلیون تنی معادن فعال استان ایلام

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، ذخایر شناسایی شده معادن این استان را یک میلیارد تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت استخراج اسمی معادن فعال استان 14 میلیون تن است.
ظرفیت استخراج اسمی 14 میلیون تنی معادن فعال استان ایلام

به گزارش می متالز، یاراله نصیری در جلسه هماهنگی فعال سازی معادن تعطیل کوچک مقیاس با بیان این مطلب، تصریح کرد: از 68 ماده معدنی شناسی شده در کشور 14 ماده معدنی در استان ایلام قرار دارد که عموما غیر فلزی و رسوبی هستند.

او در ادامه گفت: راه اندازی واحد فرآوری ماده معدنی بیتومین در استان ایلام با توجه به وجود ذخایر و پتانسیل های موجود و همچنین ایجاد ارزش افزوده و افزایش صادرات محصول، نیازمند حمایت و پشتیانی سازمان ایمیدرو است.

رییس سازمان صمت استان ایلام ادامه داد: از 80 معدن دارای پروانه بهره برداری، 66 معدن فعال است.

نصیری گفت: سال 97 بالغ بر 4.9 میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شده و میزان حقوق دولتی وصول شده از معادن در سال گذشته 23 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 238 درصد رشد داشته است.

او در پایان بیان کرد: معدنکاران به دلیل نداشتن سرمایه و امکانات لازم، از شیوه های سنتی برای استخراج مواد استفاده می کنند که این امر علاوه بر پایین آمدن بهره وری و از دست رفتن ذخایر، باعث ایجاد مشکل و نهایتا تعطیلی معادن می شود.

عناوین برگزیده