تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۵۵۰۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولویت کنونی اقتصاد تفکیک وزارتخانه نیست

می متالز - مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فولاد و معدن کشور: در شرایط کنونی اقتصاد تفکیک وزارتخانه، طرحی غیرکارشناسی محسوب می شود و هزینه ها را زیاد می کند.
اولویت کنونی اقتصاد تفکیک وزارتخانه نیست

به گزارش می متالز، فاضل همامی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فولاد و معدن کشور با حساس دانستن شرایط اقتصادی کشور ابراز داشت: ۳ مشکل اصلی بنگاه های اقتصادی در ۴ ماهه ابتدای امسال، بی ثباتی قیمت ها و مشکلات در تامین مواد اولیه، تامین نقدینگی و رویه های دشوار اجرایی بوده است، با این وصف طرح تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علاوه بر اینکه بزرگ شدن دولت را در پی دارد، اقتصاد را متحمل هزینه های بسیاری می کند.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران، ادامه داد: مشکل اصلی ما قوانینی است که وجود دارد اما خبری از اجرایی شدن آن نیست، چنانچه قرار است دولت اقدامی انجام دهد و هزینه کند اولویت های دیگری هست و این در حالی است که تمام این اولویت ها نادیده گرفته شده است.
این فعال بخش تعاون اذعان داشت: هر اندازه وزارتخانه ها و تشکیلات دولتی گسترده تر شوند فضا و عرصه برای فعالیت فعالان اقتصادی غیر دولتی کاهش پیدا کرده و تنگ تر می شود.
وی گفت: ای کاش دولت مردان به اولویت واگذاری تصدی گری که مطالبه قانونی بخش تعاون است، اهمیت بیشتری می دادند تا تشکیل یک وزارتخانه جدید.
بنابراین گزارش دبیرکل اتاق تعاون هم با بیان اینکه در شرایط دشوار اقتصادی فرصت مناسبی برای تفکیک وزارتخانه در کشور نیست گفت: در شرایطی که اقتصاد وضعیت دشواری دارد و بیکاری یک بحران تلقی می شود ایجاد هزینه دوباره برای دولت و گسترده کردن دولت کار درستی نیست.
ماشاالله عظیمی، با مخالفت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس قانون برنامه توسعه نباید وزارتخانه جدیدی ایجاد و دولت گسترده شود، نباید هزینه های جاری دولت افزایش یابد. همین الان ۴ میلیون کارمند و تعداد زیادی سازمان داریم که کسب و کار را به شدت تأثیر قرار داده اند.
وی ادامه داد: در ایران به ازای هر ۲۰ نفر جمعیت یک نفر کارمند وجود دارد. یک سازمان جدید بیش از هزار پست مدیریتی دارد. در شرایطی که دولت اولویت دیگری دارد، نابسامانی بازار و نوسان نرخ ارز داریم ایجاد یک وزارتخانه دیگر اشتباه است. دلیل اینکه دولت لایحه دو فوریتی برای تفکیک به مجلس ارائه کرده این است که به محض تصویب دولت می تواند در قالب دو وزارتخانه اقدام کند.
عظیمی بیان کرد: وزارتخانه ها باید ادغام شوند. در شرایط بدی اقتصادی به ادغام وزارتخانه ها نیاز داریم. تعاونگران مخالف تفکیک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هستند.

عناوین برگزیده