تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۵۵۲۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مفقودان اصفهانی در کویر طُرود شاهرود پیدا شدند

می متالز - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: پس از نزدیک به ۴۸ ساعت جستجوی نیروهای امدادی، سه معدن کار مجتمع معدنی اصفهان در کویر طُرود شاهرود پیدا شدند.
مفقودان اصفهانی در کویر طُرود شاهرود پیدا شدند

به گزارش می متالز، آرش صیدآبادی افزود: با اعلام مفقود شدن سه نفر از مهندسان و کارگران مجتمع معدنی خور و بیابانک اصفهان ساعت ۱۱ روز گذشته ۲ تیم تخصصی اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر شاهرود اعزام شدند.

وی گفت: یک فروند بالگرد اورژانس شاهرود نیز برای شناسایی در منطقه به کار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه امروز صبح نیز چهار تیم تخصصی به معدن پتاس طرود اعزام شد، تصریح کرد: مفقودان صبح امروز بصورت سالم  در ایستگاه هواشناسی طرود پیدا شده و هم اینک بوسیله بالگرد اورژانس هوایی  در حال انتقال به شاهرود هستند.

 حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و رئیس شورای اطلاع رسانی استان نیز در این زمینه گفته است: عملیات جستجوی مفقودان با فرماندهی معاونت عمرانی فرمانداری شاهرود و بر اساس هماهنگی های انجام شده میان دستگاههای خدماتی و امداد رسان در ۲ استان سمنان و اصفهان و با تلاش فراوان گروههای مختلف انجام و در نهایت این مهندسان که بمنظور حفظ جان خود در ایستگاه هواشناسی طرود پناه گرفته بودند پس از ۴۸ ساعت، شناسایی و در حال حاضر با یک فروند بالگرد در حال انتقال به شهرستان شاهرود هستند.

این سه نفر برای ماموریت ادامه طرح اکتشاف پتاس وارد منطقه کویری طرود شاهرود شده بودند.

طرود با سه هزار نفر جمعیت ۱۳۰ کیلومتر از شاهرود فاصله دارد. 

شترداری، قالی بافی، کشت گندم، جو، سیر و پیاز و همچنین خرما شغل اصلی مردم این منطقه است.

عناوین برگزیده