تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۵۵۴۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یزد رتبه اول در صدور مجوز تاسیس واحد‌های صنعتی

می متالز - سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با صدور ۲۴ ساعته مجوز تاسیس برای واحد‌های صنعتی و معدنی رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
یزد رتبه اول در صدور مجوز تاسیس واحد‌های صنعتی

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره  اینکه هم اکنون بیش از هزار طرح نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد تومان در استان وجود دارد، افزود: با اجرای این طرح‌ها در مجموع ۳۲ هزار اشتغال به وجود خواهد آمد.
علمدار با بیان اینکه این طرح‌ها در زمینه‌های هایتک، کم آب خواه و پاک هستند، گفت: اشتغال در این واحد‌ها بیشتر تحصیل کرده‌های استان را شامل می شود .
رئیس سازمان صمت استان یزد از کسب رتیه برتر استان در کشور در زمینه معافیت‌های گمرکی در دوسال گذشته خبر داد و افزود: این امر باعث شده   روزانه ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان یزد انجام شود . 
علمدار با بیان اینکه هم اکنون ۳ هزار و ۲۶۲ واحد تولیدی فعال در استان یزد مشغول به فعالیت هستند گفت: این واحد‌ها در مجموع  ۸۰۰ نوع کالای با کیفیت را تولید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد کالا ۴۲۰ نوع آن به ۹۳ کشور دنیا صادر می‌شود افزود: کاشی و سرامیک، شیشه، مواد معدنی و فولاد مهمترین این کالا‌های صادراتی هستند. 

عناوین برگزیده