تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۵۷۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه:

بانک مرکزی مکلف به پرداخت سود به حساب های ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی شد

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در نشست امروز اعضای کمیسیون در طرح استفساریه ای اعلام کردند که بانک مرکزی مکلف به پرداخت سود به حساب های ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی است.
بانک مرکزی مکلف به پرداخت سود به حساب های ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی شد

به گزارش می متالز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در نشست امروز طرح استفساریه جزء (7) بند (ح) ماده (16) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این جزء مربوطه به درآمد حاصل از سود موجودی حساب صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس جزء 7 بند (ح) ماده 16 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، یکی از منابع صندوق توسعه ملی درآمد حاصل از سود موجود حساب صندوق در نزد بانک مرکزی است.

 

اختلاف بانک مرکزی و صندوق توسعه درباره دریافت سود از حساب‌های ریالی صندوق

وی گفت: در شرایط کنونی میان بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در رابطه با مقصود قانون گذار از عبارت حساب صندوق در بانک مرکزی اختلاف است، در حال حاضر بانک مرکزی صرفا به حساب های ارزی صندوق نزد آن بانک سود پرداخت کرده و به حساب های ریالی سود پرداخت نمی کند، از این رو برای رفع ابهام، طرح استفساریه ای تدوین و در نشست امروز بررسی شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در نهایت اعضای کمیسیون در طرح استفساریه اعلام کردند که درآمد حاصل از سود موجودی صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی، علاوه بر حساب های ارزی، حساب های ریالی این صندوق را نیز در بر می گیرد.

عناوین برگزیده