تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۵۸۲۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صادقی نیارکی در بازدید از نمایشگاه ایران پلاست اعلام کرد:

کاهش واردات و افزایش صادرات مصنوعات پلاستیکی در سال گذشته/توسعه عمق ساخت داخل درتولید ماشین آلات مصنوعات پلاستیک

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش واردات و افزایش صادرات در حوزه مصنوعات پلاستیکی در سال 1397، از ایجاد رونق در ساخت ماشین آلات داخلی خبرداد وگفت: برون گرایی بر اساس زنجیره ارزش و تمرکز بر توسعه عمق ساخت داخل در صنایع مزیت دار موضوعی است که در این شرایط به توسعه اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.
کاهش واردات و افزایش صادرات مصنوعات پلاستیکی در سال گذشته/توسعه عمق ساخت داخل درتولید ماشین آلات مصنوعات پلاستیک

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران در تهران در گفتگو با خبرنگاران، افزود:530 واحد داخلی در کنار 42 واحد خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده اند و این نمایشگاه جزو نمایشگاه های پربازدیدی است که با استقبال خوب فعالان اقتصادی هرساله برگزار می‌شود.
او برگزاری این نمایشگاه را برای صنعت، معدن و تجارت ارزشمند دانست و تصریح کرد: کشور‌مان در زمینه تولید محصولات بر پایه پتروشیمی دارای مزیت‌های زیادی است و تکمیل زنجیره ارزش برای ما دارای اهمیت است که این موضوع با برگزاری همچنین نمایشگاه‌هایی امکان پذیر خواهد بود تا بتوانیم محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر تولید و صادرات کنیم.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تغییر نرخ ارز زمینه ساز افزایش صادرات در این حوزه شده است، گفت: ما زنجیره را به صورت کامل از بالادست(مشتقات نفتی)، میان دست(مجتمع های پتروشیمی) و تعدادبسیار زیادی در صنعت لاستیک و پلاستیک که به عنوان صنایع پایین دستی با زنجیره ارزش پتروشیمی مرتبط هستند، در کشور داریم.
صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه باید کمک کنیم این نمایشگاه هر ساله باشکوه تر برگزار شود، افزود: برون گرایی بر اساس زنجیره ارزش موضوعی است که در این شرایط به کشور کمک خواهد کرد و در صنعت پتروشیمی و نفت و گاز این زنجیره ارزش وجود دارد که باید در راستای تکمیل این زنجیره گام‌های اساسی برداشته شود که این نمایشگاه در این مسیر کمک کننده هستند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام کاهش واردات و افزایش صادرات در این حوزه، یادآوری کرد: واردات مصنوعات پلاستیکی در سال 1397 معادل 113 هزارتن و به ارزش 343 میلیون دلار بود که نسبت به سال 1396 از لحاظ وزنی کاهش 51 درصدی و از لحاظ ارزشی کاهش 41 درصدی داشت.
صادقی نیارکی در خصوص آمارهای صادراتی نیز گفت: صادرات در سال 1397 معادل 587 هزارتن و به ارزش یک هزار و 430 میلیون دلار بود که نسبت به سال قبل آن از لحاظ وزنی 18.8 درصد و از لحاظ ارزشی 4.6 درصد افزایش داشت.
وی همچنین در حاشیه بازدید از غرفه های محل استقرارتامین کنندگان مواد‌اولیه، صنایع دانش بنیان، صنعت‌پتروشیمی‌و‌ماشین‌سازی‌‌با‌اشاره‌به‌پتانسیل‌ها‌ومزیت‌های‌‌این‌صنعت ،
برتوسعه ساخت داخل در صنایع ماشن سازی واجزا وقطعات تاکید و نقش این صنعت در زنجیره ارزش بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

عناوین برگزیده