تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۵۸۴۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تامین سلامت جامعه کارگری با ایمنی هوشمند محقق می‌شود

می متالز - مدیر سازمان ایمنی جهانی WSO در اتریش گفت: برای اینکه در محیط‌های کاری به هدفمان برسیم به ایمنی نیاز داریم و هدف ما در بخش اشتغال این است، کارگران در پایان ساعت کاری به سلامت به منزل برگردند و این مهم با وجود تکنولوژی روز دنیا محقق می‌شود.
تامین سلامت جامعه کارگری با ایمنی هوشمند محقق می‌شود

به گزارش می متالز، مجید علیزاده شبانگاه چهارشنبه در آیین استارت آپ ویکند در سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان افزود: ۲۵ درصد اقتصاد جهان در دست آمریکا است و از مقدار حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه این کشور یک و هشت دهم درصد آن صرف حوادث و بیماری های شغلی می شود.

عضو انجمن ایمنی آمریکا، کانادا و انگلستان افزود: ۳.۹۹ درصد اقتصاد جهان در اثر حوادث و بیماری های شغلی از دست می رود حال آنکه سئوال اینجاست، چرا برای جلوگیری از هدر رفت این اقتصاد سرمایه گذاری نکنیم؟  

علیزاده با اشاره به اینکه هر ۱۱ ثانیه در دنیا یک نفر به خاطر مخاطرات شغل های غیر ایمن جان خود را از دست می دهد گفت: تکنولوژی نخستین و مهمترین مسئله ای است که سطح ایمنی محیط های کاری را افزایش می دهد که باید به موازات آن بر اساس استانداردها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه معدن هوشمند، ایمنی هوشمند نیاز دارد بیان کرد: هدف ما این است که خریدار تکنولوژی نباشیم و علت استفاده از این استارت آپ ایمنی این است که از دانش جامعه خود استفاده حداکثری داشته باشیم.

 

تکنولوژی یکی از اِلمان های جدانشدنی پروسه استارت آپ ویکند ایمنی است

مدیر اچ. اس. ای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: تکنولوژی یکی از اِلمان های لاینفک پروسه استارت آپ ویکند ایمنی است که می تواند راه حل مناسب برای پیشگیری از خطرات جانی و مالی در بسیاری از مشکلات در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، معادن و غیره باشد.

رسول یاراحمدی بیان کرد: کشور ما به لحاظ حفظ سرمایه در مرحله ای است که مدیران آن به دنبال ایمنی هستند لذا نقشه راهی برای سال ۱۴۰۰ تعیین کردیم که اخلاقی است و افراد دارای خلاقیت و نگاه پیشگیرانه و  پیش بینانه می توانند به توسعه و پیشگیری از بروز حوادث ناشی از شغل ها کمک کنند.

وی حرکت در مسیر فرهنگ را پنج مورد عنوان کرد و گفت: می دانیم که پله های مسیر ارتقاء و ایمنی پنجگانه است و پله اول پاتولوژی یا همان دغدغه است و پله دوم این است که اگر اتفاقی افتاد جمع شویم برای حل مشکل مشورت بگیریم.

یاراحمدی عنوان کرد: پله سوم هم  "چرتکه انداختن است " در سازمان یا شرکتی وضعیت اچ. اس. ای (ایمنی) را کنترل کردن و سرانه تولید را سنجیدن و در نهایت مقایسه کردن آن با کشورهای بلژیک، سوئد و غیره است.

 وی پله چهارم برای ارتقای ایمنی و رسیدن به تعالی ایمنی در کشور  را پله پرواکتیو دانست و افزود: یعنی خودخواه باشیم و خودمان از خود بخواهیم نه از دیگری؛ و این  امر میزان اثر و اقدام خود را نشان می دهد.

یاراحمدی با اشاره به اینکه  فرهنگ ما باید از درون ساخته شود و از انسان های موفق الگو بگیریم اظهار داشت : دستگاه های ما در حوزه ایمنی واگرایی دارند و سیاست های واحد هم داریم اما کمی ضعیف است.

به گفته یاراحمدی مس سرچشمه یکی از الگوهای واقعی به لحاظ پیشگیری از وقوع حوادث در کشور است.

معادن مس سرچشمه از بزرگترین معادن روباز دنیا است و در ۶۰ کیلومتری رفسنجان قرار دارند.

عناوین برگزیده