تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۵۸۶۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح فرابورس درباره بازگشایی نماد شرکت حرف و حدیث دار با رکورد کمترین حضور

می متالز - سرپرست ناشران بازارهای خارج از بورس فرابورس درباره بازگشایی نماد شرکت حرف و حدیث دار که با دریافت کارت قرمز از فهرست بازار دوم این بورس اخراج و رکورد کمترین حضور در بازار را از خود کرد، توضیح داد.
توضیح فرابورس درباره بازگشایی نماد شرکت حرف و حدیث دار با رکورد کمترین حضور

به گزارش می متالز، زهرا زارع با اشاره به اینکه دلیل اصلی تعلیق و به تبع آن لغو پذیرش نماد شرکت مواد ویژه لیا عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی سالانه منتهی به مرداد سال گذشته بوده، اعلام کرد: پس از عدم اظهار نظر حسابرس این موضوع در هیات پذیرش مطرح و در پی بررسی‌های صورت‌گرفته، تصمیم بر لغو پذیرش شرکت مواد ویژه لیا گرفته شد.

وی افزود: به استناد اطلاعیه منتشره نهم بهمن‌ سال ۹۷ در کدال، لغو پذیرش "شلیا" از بازار دوم فرابورس به عموم مخاطبان اعلام شد. با توجه به مشکلاتی که در صورت‌های مالی سال منتهی به مرداد ۹۷ و مسائلی که در خصوص انتخاب هیات مدیره این شرکت وجود داشته، نماد "شلیا" متوقف شد. از آنجا که موانع مربوط به بارگذاری اطلاعات توسط ناشر در سامانه کدال برطرف شده، این نماد معاملاتی به محض بارگذاری اطلاعات، بازگشایی خواهد شد.

بنابراین گزارش، شرکت مواد ویژه لیا که دو سال پیش طی 44 روز کاری با رشد قیمت 282 درصدی (از 414 به 1585 تومان) حرف و حدیث هایی را منجر و با تشکیل سه پرونده تخلفاتی در سازمان بورس خبرساز شده بود (در حوزه های تخلفات بازار و تخلفات حوزه اطلاع رسانی و صلاحیت مدیران) با دریافت کارت قرمز از فهرست شرکت های حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس اخراج شد.

این شرکت 8 میلیارد تومانی که در تحقق برنامه افزایش سرمایه 500 درصدی هم ناکام ماند، رکورد منفی کمترین حضور در بازار سهام را از آن خود کرده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده