تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۵۹۲۰۰
هاشمی تختی نژاد خبر داد:

پروژه اسکله صادراتی مواد معدنی با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی؛ افزایش صادرات تا ۵۰ میلیون تن در سال

می متالز - رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان صادرات مواد معدنی حدود ۲۰ میلیون تن در سال است، حال با بهره برداری از اسکله صادراتی مواد معدنی، صادرات این محصول به حدود ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.
پروژه اسکله صادراتی مواد معدنی با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی؛ افزایش صادرات تا ۵۰ میلیون تن در سال

به گزارش می متالز، حسین هاشمی تختی نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ساخت اسکله صادراتی مواد معدنی، گفت: متأسفانه کشور تاکنون اسکله صادراتی مختص به مواد معدنی نداشته و این مساله مشکلاتی را برای صادرات این گونه محصولات ایجاد کرده بود.

تشکیل کنسرسیوم صنعتی برای ساخت اسکله صادراتی مواد معدنی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا کنسرسیومی با نام شرکت همراه متشکل از 7 شرکت صنعتی اقدام به سرمایه گذاری برای ساخت اسکله صادراتی مواد معدنی کردند، البته این شرکت ها برای اجرای این پروژه مشکلات بسیاری داشتند که این موضوع در نشست اخیر  کمیسیون عمران مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه پس از برگزاری جلسات و مذاکره با سازمان بنادر، مشکلات مطروحه رفع شد و پروژه مذکور در شرایط کنونی در مرحله جانمایی قرار دارد.

 

سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی شرکت همراه برای ساخت اسکله صادراتی مواد معدنی

هاشمی تختی نژاد با اشاره به سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی شرکت همراه برای ساخت اسکله صادراتی مواد معدنی، گفت: به طور حتم این پروژه گام بسیار بزرگی برای توسعه صادرات مواد معدنی محسوب می شود.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی میزان صادرات مواد معدنی حدود 20 میلیون تن در سال است، حال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با بهره برداری از اسکله مذکور، صادرات این محصول به حدود 50 میلیون تن خواهد رسید.

عناوین برگزیده