تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۵۹۸۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد:

پرداخت کامل درآمدهایی یارانه‌ای توسط وزارت نفت در سال ۹۷

می متالز - روابط عمومی وزارت نفت مطرح کرد: شرکت‌های تابعه وزارت نفت بیش از مقدار تکلیفی به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۷ واریز داشته است.
پرداخت کامل درآمدهایی یارانه‌ای توسط وزارت نفت در سال ۹۷

به گزارش می متالز، روابط عمومی وزارتخانه نفت با اشاره به خبری باعنوان "وجود رانت در اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل هدفمندی یارانه‌ها" توضیحاتی در قالب جوابیه، به شرح ذیل ارائه کرد:

بسمه تعالی

نظر به انتشار گزارشی باعنوان "وجود رانت در اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل هدفمندی یارانه‌ها"  به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی جهت آگاهی عمومی ارائه شود:

برخلاف ادعاهای مطرح شده نماینده مورد مصاحبه قرار گرفته، شرکت‌های تابعه وزارت نفت به تعهدات قانونی خود در قبال درآمدهای حاصل از منابع هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل عمل کرده‌اند. توضیح آنکه شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سال 1397 مکلف به پرداخت 72513 میلیارد تومان بودند در حالی که در مجموع 77214 میلیارد تومان، یعنی بیش از مقدار تکلیفی به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها در سال 1397 و معادل مبلغ 14616 میلیارد تومان بوده است اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها تنها مبلغ 10100 میلیارد تومان از این مبلغ یعنی کمتر از سهم قانونی را تامین کرده است.

همچنین لازم به تاکید است وزارت نفت در رابطه با اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل منابع یارانه‌ها هیچ اختیار و مسوولیتی ندارد.

عناوین برگزیده