تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۶۰۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد خبر داد:

اصلاح ساختار بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه، مطالبات معوق، فروش دارایی ها و...

می متالز - وزیر اقتصاد با اشاره به آغاز اصلاح ساختار بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه، مطالبات معوق، فروش دارایی ها و...، آخرین وضعیت بکارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش را اعلام کرد.
اصلاح ساختار بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه، مطالبات معوق، فروش دارایی ها و...

به گزارش می متالز، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شب گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آخرین اقدامات برای اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: به دنبال اجرای دستور رئیس جمهور، کارگروهی تشکیل و با واکاوی تجربیات گذشته و رویکرد افزایش قابلیت اجرایی، طرحی تهیه شد.

وی افزود: در این طرح، ناترازی و مطالبات معوق بانک‌ها از بخش خصوصی و دولتی، افزایش سرمایه و کفایت بانک‌ها، حاکمیت شرکتی، سبک کردن دارایی ها و اصلاح مدیریت داخلی بانک‌ها مورد توجه قرار گرفته و در چندین جلسه نظرات مشاورین، بخش خصوصی و صاحبنظران دانشگاهی اخذ شده و در انتظار طی مراحل هستیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه اصلاح نظام ساختار بانک‌های دولتی آغاز شده، گفت: پنج‌شنبه گذشته جلسه مفصلی با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم تا گام‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی جهت تشکیل یک بانک کارا را انجام دهیم. یکی از مباحت این جلسه، دیجیتالی کردن بانک‌ها بود که با عملی کردن آن، هم هزینه‌های بانکی کاهش می‌یابد و هم توان ارائه خدمات رشد خواهد کرد و در نهایت منجر به دیواره شیشه‌ای و سالم‌سازی بانک‌ها خواهد شد.

دژپسند درباره زمان بکارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش نیز گفت: شورای نگهبان بعد از بررسی این موضوع دو ایراد به آن وارد کرده و درحال حاضر برای رفع ایرادات به مجلس بازگشته که پس از آن‌، ابلاغ شده و به قانون تبدیل و سال جاری اجرایی می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده